Cruise, Sinterklaas en kerst!! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu Cruise, Sinterklaas en kerst!! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

Cruise, Sinterklaas en kerst!!

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

27 December 2010 | Verenigde Staten, Dover

Hee!!

Ik heb dit keer dus echt ongelooflijk lang al niks meer geschreven, maar ik ben echt gewoon lui en ik heb het telkens uitgesteld. Er is wel echt enorm veel gebeurd dus ik zal zien wat ik me kan herinneren.

In november hebben we dus een cruise gemaakt. Dat was heel erg leuk! De cruise was met Amy's ouders, haar broer, haar 2 neefjes, haar andere broer en zijn vrouw, haar nichtje, en haar tante. Op de cruise hebben we veel gezwommen enzo en 's avonds liep ik altijd met Drew, Amy's neefje, rond en verveelden we ons enzo:P, en soms gingen we om 12 uur 's nachts zwemmen. Haar andere neefje, Caleb/CJ was nogal vreemd. We zijn ook 3 keer van de boot af geweest. De eerste keer was in Florida en toen zijn we naar SeaWorld geweest in Orlando. Dat was gewoon een soort groot Dolfinarium, maar ook met achtbanen. We zijn in één achtbaan geweest, want daar kon Mya ook in. Verder zijn we naar de dolfijnenshow geweest en dat was best leuk.
De tweede keer dat we van de boot afgingen was in Nassau op de Bahama's! Daar zijn we naar Atlantis geweest en toen hebben we zo'n hutje uit een James Bond-film gezien en ook een suite die van Michael Jackson was geweest. In Nassau zijn we naar het strand geweest en daar hebben we lekker in zee gezwommen. Echt leuk om te doen in november. Jeff, Mya, Drew, CJ en ik zijn ook op de bananenboot geweest en dat was echt leuk. Drew en CJ hebben daar ook voor het eerst legaal gedronken, omdat het op de Bahama's wel legaal is.:P
De derde keer dat we van de boot gingen was in Freeport op de Bahama's. Daar was het echt heel leuk, want daar hebben we met dolfijnen gezwommen!! Dat was echt heel leuk en het was dus ook echt een hele leuke vakantie!!

Op de terugweg van de boot naar huis, stopten we na 1 uur rijden om te lunchen. Toen kwam Jeff er ineens achter dat we een koffer misten, dus toen zijn we weer helemaal teruggereden en hebben we de koffer bij de gevonden voorwerpen opgehaald. Toen weer 2 1/2 uur naar huis gereden. Jeehh!!

De dag daarna moest ik weer gewoon naar school, helaas. Toen ook weer gewoon zwemmen elke dag. Die week heb ik niet zoveel gedaan volgens, mij, maar misschien ben ik wat dingen vergeten. Die vrijdagavond zijn Amy en ik met Joan en Lily naar de mall geweest. Eerst hebben we bij Applebee's gegeten en daarna zijn we kerstinkopen gaan doen. Ik ben met Lily gaan shoppen en toen heb ik cadeautjes gekocht voor Mya, Vinny en Tessa.

Die zaterdag ben ik naar Lael gegaan en heb ik samen met haar en Tayonna een filmpje gemaakt voor ons scheikundeproject. Ik haat scheikunde!! Maar het filmpje maken was wel heel gezellig en ook heel grappig. Ik heb het filmpje alleen nog steeds niet gezien.
Die avond hebben we allemaal onze schoen gezet en zondagochtend hebben we de cadeautjes uitgepakt.

Zondag was het 5 december en toen hebben we een heel groot feest gehad. Er waren echt minstens 40 mensen ofzo. In Amerika heb ik het grootste Sinterklaasfeest dat ik ooit heb gehad, gevierd.:P We hadden allemaal Nederlands snoep enzo, maar vooral de hagelslag was echt heel erg populair. Bruna, Alixia en Henri (exchange-student uit Finland) waren er ook en een vriendin van school, Marissa. Het was heel gezellig en we hebben ook nog koekjes versierd.

Op maandag zijn we naar de Treelightning gegaan. Dat was een soort hele ceremonie in het centrum en toen ging er ook zo'n dansgroep optreden en het select koor van onze school. Dat zijn mensen die auditie hebben gedaan en die dan extra optredens doen enzo. Daarna kwam de kerstman in een brandweerauto en toen gingen alle lichtjes in zo'n hele grote kerstboom aan en dat was het.

Die week had ik me eeste swimmeet. Dat is dus een wedstrijd. Ik moest de 200 meter estafette zwemmen, waarin ik 50 meter schoolslag moest doen. We werden meteen gediskwalificeerd dankzij mij, maar het was niet helemaal mijn schuld, want we oefenen nooit schoolslag en ze hadden nog nooit over de draai verteld enzo, dus toen deed ik de verkeerde, maar ja. Anders waren we toch zesde geweest ofzo. Daarna moest ik 50 meter borstcrawl zwemmen en toen werd ik derde (van de 7) en daar 200 meter borstcrawl estafette, dus ik moest er 50. Als laatste moest ik 200 meter schoolslag zwemmen en toen werd ik vierde van de vijf of zes ofzo, maar ik was er toch blij mee, want het was te verwachten dat ik laatste zou zijn, want ik hoorde die helemaal niet te zwemmen. Ik ben pas net begonnen en alle nieuwe mensen zwemmen alleen maar exhibition. Dat is de 50 borstcrawl die niet meetelt, maar mij lieten ze de 200 schoolslag zwemmen, dus ik was er best blij mee.

De rest van die week heb ik niet echt iets gedaan.
In het weekend ben ik met Alixia, Bruna, Marissa en Caitlin (Marissa's zus) naar de film geweest en toen hebben we Harry Potter gezien. Dat was wel leuk op zich, alleen de film was niet echt heel boeiend. Op de weg terug naar huis naar de Backstreet Boys geluisterd en dat was echt heel grappig.

Die week weer een swimmeet gehad en dat was weer leuk. Bij zwemmen hebben we ook elke dag practice, maar daar is het leuk, omdat we gewoon doen waar we zelf zin in hebben.

Verder niet echt veel boeiends meer gedaan volgens mij, behalve dan een avond, waarop ik met Lily en Jessica en haar ouders spelletjes heb gespeeld bij hun thuis en ook hun zelfbedachte spelletje: "I'm Almost Dutch" waarbij ik 10 Nederlandse woorden op moest schrijven en zij die dan op het juiste voorwerp moesten plakken. Wie de meeste goed had, heeft gewonnen.

Dat was alles tot kerst en ik heb nu geen tijd meer, maar de rest zal ik vandaag of morgen we schrijven. Dit is in ieder geval weer iets.

Foto's:
http://picasaweb.google.com/103890527021317734487/Cruise#

Xx Lonneke

  • 27 December 2010 - 16:41

    Bettie:

    Dat is snel! zie mijn vorige reactie.
    Leuk om te lezen, Lonneke!
    Probeer een dagboekje bij te houden ofzo, dan weet je het allemaal nog.
    Groetjes maar weer, doei doei

  • 28 December 2010 - 12:50

    IET:

    Hoi Lonneke

    Bofkond,lekker weer daar,genieten meid,straks kan jij op een heel gaaf jaar terug kijken.Ik wens je alvast van uit een koud Puttershoek een briljante jaarwisseling toe.
    Groetjes van Iet en Kor.

  • 28 December 2010 - 16:37

    O&O.:

    Lieve Lonneke.
    Wat jij allemaal meemaakt in 3 maanden, daar hebben wij 80 JAAR
    voor nodig gehad!!
    Op die manier vliegt de tijd om en
    krijgen we je weer gauw te zien!
    Heb je onze kerstgroet nog ontvangen? Oma staat al weer te dringen!! Veel geluk en succes!! OPA
    hoi,lonnke,fijn dat we weer een verhaal kregen.volgens mij ben je ook nog in Tennesee geweest,dat horen we dan de volgende keer weer.Inmiddels is het bij jullie ook flink gaan sneeuwen, dus ben je vrij van school. Hoe werd Kerst daar gevierd?wij zaten dik in de sneeuw en het was dus voor niemand mogelijk om een wandeling te maken. Dus lekker gegeten en naar alle vogels gekeken.Nog even en het is 2011 en dagaan we met z' n allen aftellen tot je weer hier bent! Dat zal voor jou wel even wennen wezen. Lieverd,we hopen dat je eenleuke oud en nieuw zult hebben en we schrijven dan weer in het nieuwe jaar, dat jou hopenlijk veen goeds zal brengen,heel veel liefs van oma...


  • 28 December 2010 - 19:40

    Jan En Elly:

    Heb net je foto`s bekeken en verhaal gelezen.
    wat heb jij een leuke tijd gehad!
    Lonneke fijne jaarwisseling in USA, nog een fijne tijd in 2011.
    Groeten van Jan en Elly uit Barendrecht

  • 29 December 2010 - 12:46

    Tessa:

    nou, ik lees niets nieuws hahah
    bedankt voor de tas ik vind 'm echt superleuk! liefs xxx

  • 01 Januari 2011 - 20:28

    Mama:

    Haha ik ben een beetje laat he? Sorry hoor, maar we spreken elkaar ook best vaak en we weten nog veel meer dan je nu geschreven hebt. Heerlijk dat we zo met je kunnen meeleven!
    Ik mis je maar geniet er ook van dat je het zo naar je zin hebt! Steeds met vrienden op stap, of Amy organiseert wel weer een uitstapje of party.
    Het oude jaar vier je vast weer heel anders dan hier (heb ik net vanavond van je gehoord), de hele nacht doorhalen met je vrienden, gaaf hoor.
    De sneeuw is hier nu bijna weg, maar bij jou gaat volgens Amy weer veel komen, dus zoek maaar dekking.
    Tot horens, ziens of schrijfs.
    Liefs mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 49587

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: