Nog een maand! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu Nog een maand! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

Nog een maand!

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

09 Juni 2011 | Verenigde Staten, Dover

Hee allemaal!!

Ik heb alweer een poosje niets meer geschreven, maar ondertussen is er wel weer heel veel gebeurd.

Ten eerste ben ik 14 tot 17 april op de chorus trip geweest. Toen zijn we met ons koor + orkesten + marching band (fanfare) + drummers + dansers naar Atlanta, GA, geweest voor een competitie. We zijn om middernacht vertrokken en we hebben toen zo'n 15 uur in de bus gezeten. Dat was niet eens zo heel erg. Maar toen we er een uur vandaan waren, kreeg een van de vier bussen pech. We stonden toen midden op de snelweg en daar moesten we dus een half uur wachten, voordat ze besloten dat die bus niet meer kon rijden. Ze hebben toen iedereen uit die bus in andere bussen gepropt en toen zijn we weer verder gegaan. Volgens iedereen krijgt er altijd een bus pech. Op hetzelfde moment was onze airco stuk en het was 25 graden, dus dat was ook niet heel geweldig, maar ja. Toen we in Atlanta aankwamen zijn we eerst naar de World of Coca Cola gegaan. Dat is een soort museum, maar wel leuk. Er was zo'n 4D film enzo, en je kon ook gratis allemaal Coca Cola drankjes van over de hele wereld drinken. De meeste waren echt smerig, maar het was wel leuk. We kregen ook nog een gratis flesje Cola, waarvan ik me nu realiseer dat ik die nog steeds ergens in een la hier heb liggen.:P Vervolgens gingen we naar het hotel aan waar iedereen een suite voor 4 personen zou krijgen. Bijna iedereen had die, behalve wij natuurlijk. Het was het Hyatt hotel, dus het moest goed zijn, maar het was echt heel slecht. Ik zat in een kamer met Lael, Geli en Alexis. We kwamen in onze kamer aan en daar stond 1 bed in. Toen ging een van de meisjes waarmee ik op de kamer zat, Geli, naar beneden en daar vertelden ze ons dat ze dat wisten en we zouden wel een opklapbed krijgen. Elk groepje krijgt natuurlijk een eigen begeleider in Amerika, want anders is het echt onverantwoordelijk vinden ze:p, dus onze begeleidster ging toen naar beneden, waar ze haar vertelde dat we onze koffers weer moesten inpakken en naar beneden moesten gaan. Dat hebben we gedaan en toen we beneden aankwamen, vertelden ze ons dat we weer naar boven moesten en dat we toch geen nieuwe kamer kregen. Dus het was echt geweldig begonnen, maar ja. Daarna gingen we naar de kartbaan. Daar gingen we eerst eten en daarna mocht iedereen een keer karten en verder hebben we allemaal van die videospelletjes gespeeld daar. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Toen kwam onze begeleidster naar onze kamer om ons te vertellen dat er maar drie kamers waren op onze verdieping met mensen van onze school. Vervolgens zat ze ons te vertellen hoe gevaarlijk het was en ze trok echt het engste gezicht ooit en ze zei letterlijk: "You all know what happens in movies and it does happen for real" en toen had ze ons echt helemaal bang gemaakt voor de rest van de avond. En toen besloot een andere school op onze verdieping telkens op onze deur te kloppen en dan heel hard weg te rennen en het was echt eng. Inmiddels hadden we besloten dat we niet op het opklapbed wilde slapen, dus dat hebben we maar laten staan en toen hebben we maar op de bank geslapen. De dag daarna moesten we vroeg opstaan om naar het winkelcentrum te gaan. De leiding had eerst besloten dat we te weinig tijd hadden, maar we wilden heel graag gaan, dus hadden ze een winkelcentrum gezocht dat dichterbij was. Daar waren echt maar twee leuke winkels ofzo, maar in ieder geval hadden ze een H&M! De eerste H&M waar ik geweest ben dit jaar. Daarna gingen we weer naar het hotel en vervolgens gingen we naar de competitie voor het symfonisch orkest en de blaasinstrumenten. Die deden het niet heel goed, maar het ging wel. Vervolgens moesten we snel weer weg, want de koorcompetitie was daarna. Maar toen mochten we de bussen niet in. De politie bleek er te zijn en die liet ons niet gaan, omdat we op een berg zaten en er een tornadowaarschuwing was. 5 minuten mochten we toch gaan. We moesten ons avondeten in de bus eten uit een doosje en een uur later kwamen we bij de koorcompetitie aan. Daar waren we natuurlijk te laat, want we waren nog nergens op tijd geweest. Iedereen was echt heel chagrijnig, want er was tot dan toen nog niks goed gegaan, maar ja. Toen was Concert Choir aan de beurt (ik), waar we het best goed deden. Daarna Select Choir, die echt heel goed is, en daarna Women's Choir. Dat was ik ook en een van de leerlingen had dat helemaal geleid en de jury vond haar echt zo goed. Ze is ook echt belachelijk goed. Ook al hadden we dat liedje letterlijk pas 2 keer geoefend, het ging best goed. Toen we weer terug in het hotel waren bestelden we roomservice. Vervolgens kregen we geen geld terug. Hij had ze fooi al gehad, maar zei dat hij geen wisselgeld had, dus nam hij de andere 8 dollar ook maar mee. Toen besloten we dat we ook genoeg hadden van dat opklapbed. Toen heeft Geli dat bed naar de lift gesleept en het naar beneden gestuurd. Vervolgens heeft ze het opklapbed uit de andere kamer op onze verdieping ook opgehaald en toen ook in de lift gezet. De volgende ochtend hoorde we dat een jongen van onze school een bed in de lift zag staan en het naar zijn kamer had gesleept en er op had geslapen.:P Dat was wel te verwachten van hem, want hij is echt gestoord. Die ochtend hadden we de competities voor marching band en pom squad (dansers voor marching band) en daar hebben we uren gezeten zonder dat er iets gebeurde, maar uiteindelijk was dat, 2 uur te laat, ook klaar. Daarna zijn we naar Six Flags gegaan waar we veel te laat aankwamen, dus we hadden maar 4 uur en het was heel druk, maar het was wel heel leuk. Daarna hadden we de prijsuitreiking voor de competitie in Six Flags. De awards die we kregen waren:
- Beste Concert Choir
- Beste Women's Choir
- Beste Koren (scores bij elkaar)
- Beste school
- Jongen die 1x piano speelde en meisje die Women's Choir dirigeerde kregen een award.
Concert Choir kreeg een 9.2 en Women's Choir een 9.6, dus we waren best blij. Het was uiteindelijk toch een hele leuke reis.

Ik realiseer me nu dat ik hier heel veel over geschreven heb, maar dan maak ik de rest wel gewoon wat korter.

De week daarna was Spring Break. Toen zijn we (zonder Jeff) naar Iowa geweest naar Amy's ouders. Alixia ging met ons mee. De eerste nacht sliepen we in Cleveland, Ohio en de dag daarna gingen we naar de Rock and Roll Hall of Fame. Die avond kwamen we aan bij haar ouders. De dag daarna hebben Pasen gevierd bij de ouders van een vriendin van Amy en daarna hebben we haar opa bezocht. 's Avonds hebben Alixia en ik geholpen met koken en daarna zijn we naar Water for Elephants geweest in de bioscoop. De dag daarna gingen we naar Pella, dat is een Nederlands dorpje in Iowa. We hebben een molen bezocht en Nederlands snoep gekocht enzo. De dag daarna zouden we naar de dierentuin gaan, maar het regende dus zijn we niet gegaan. 's Avonds kwamen Mya's en Vinny's nichtjes, Hope en Jenna. Die waren 9 en 13 en echt irritant. Ik ben toen met hun allevier naar de speeltuin gegaan. De dag daarna gingen we alweer weg, maar we zijn eerst naar Chicago gegaan. Daar zouden we naar een honkbalwedstrijd gaan, maar we hebben daar 45 minuten gewacht en het regende, dus hadden ze het afgelast. Toen hebben in plaats van de wedstrijd een wolkenkrabber bezocht en toen hebben we bij een pizzeria gegeten. De dag daarna zijn we weer naar huis gegaan.

De weken daarna maar gevoetbald, maar dat was niet echt leuk. Voetbal zelf was niet zo erg, maar ik mocht me coach niet echt en ik speelde ook nooit.. Maar ja, ik was toch slecht, dus het maakte niet echt uit. De laatste wedstrijd was Senior Night. Dan stellen ze de Seniors voor enzo. Ze hadden voor Alixia en mij ook posters gemaakt met de Nederlandse en de Franse vlag en op mijn poster hadden ze ook een quote van Johan Cruijf gezet in het Nederlands. Dat was wel echt leuk!

Twee weken geleden hebben we met AFS Dover bezocht. Dat was zo saai! We hebben 6 van de saaiste musea bezocht. Ik wist niet eens dat Dover er zoveel had. 's Middags was het wel leuk. Toen hebben we Legislative Hall bezocht. Daar zit, zeg maar, de regering van de staat. Ze hadden een vergadering en omdat een van de Representatives ons uitgenodigd had, moesten we ons allemaal voorstellen.

De dag daarna ofzo hadden we het laatste concert van koor. Dat was heel leuk en een paar dagen daarna hadden we het Chorus Banquet, waar we gewoon eten en certificaten krijgen.

Afgelopen weekend zijn we naar het verjaardagsfeestje van een vriendje van Vinny geweest en ik ken hen best goed, dus dat was wel leuk. Zijn feestje was in de speeltuin, dus dat was wel grappig. Ik ben met Mya van de glijbaan gegaan.:D

Amy heeft een of andere cursus/klas nu, dus vorige week ben ik een paar keer met Vinny naar zijn T-ball wedstrijden geweest. Dat is honkbal, maar dan slaan ze de bal van een paal af. Dat is echt schattig.

Afgelopen zondag zijn Juli, Alixia, Gabriel, ik en Fabian (uit Duitsland) naar Christiana Mall geweest. Dat is een groot winkelcentrum in Delaware en dat was heel leuk. We hebben geluncht bij California Pizza Kitchen en we zijn nog naar Starbucks geweest en we hebben veel te veel gekocht, maar het was wel leuk.

De twee dagen daarna waren me laatste twee normale schooldagen. Toen had ik op woensdag vrij en toen heb ik de hele dag niks gedaan. Donderdag had ik een Engels en een scheikunde toets en toen ik daar klaar mee was ben ik met Juli naar het strand gegaan. Het was echt heel lekker weer (we hebben hier al een hittegolf gehad), dus dat was ook echt heel leuk. Vrijdag heb ik toen weer niets gedaan, behalve gefitnesst.

Zaterdag had Mya een verjaardagsfeestje en toen ben ik meegegaan en daarna heb ik op haar en Vinny en een vriendinnetje van Mya gepast. Daarna had Joan een barbecue en Amy en Jeff waren niet thuis en toen zijn we daarheen gegaan. Daar hebben we heel veel beerpong gespeeld (een spelletje met pingpongballetjes en bekers op een tafel met alcohol alhoewel wij het zonder deden) en daar ben ik tot 1 uur ’s ochtends gebleven.

Zaterdagavond was Amy’s moeder hier ook aangekomen en op zondag zijn we naar de boot gegaan. Alanna en haar familie gingen ook mee. Het was nog steeds heel lekker weer en we hebben gewoon de hele dag gezwommen enzo.

Maandag was Memorial Day, dus iedereen had nog vrij. Toen zijn we naar Jeff’s baas gegaan voor een barbecue. Ik kende daar niemand ofzo, en ik heb daar maar gewoon de hele dag gezeten, maar het viel best mee. Al die mensen vonden het echt heel leuk dat ik uit Nederland kwam en ze vertelden me echt zo dat ze de TT Assen zo leuk vonden en dat was wel grappig.

Dinsdag moest ik voor de laatste keer weer naar school voor een wiskundetoets. De rest van de dag heb ik weer gewoon thuis gezeten. Gisteren heb ik ook weer de hele dag thuis gezeten, maar ’s avonds was het soccer banquet, dus dat was wel leuk. Alixia was daar ook met haar familie en we hebben gewoon weer gegeten en certificaten gekregen enzo. Vandaag ga ik weer niets doen en wat ik de rest van de week ga doen, weet ik ook nog niet.

Afgelopen vrijdag hadden we onze eerste graduation practice. Die hadden we daarna op maandag en dinsdag ook. Dat was echt vreselijk. We moesten oefenen hoe we het veld opliepen en toen moesten ze 333 mensen in alfabetische volgorde zetten en dat werkte gewoon echt niet. Dus dat duurde elke dag echt 1 1/2 uur en het was 30 graden, maar ja.

Zaterdag ben ik met Juli wezen shoppen. Ik heb toen kleren voor graduation gekocht. We hebben toen ook Pirates of the Caribbean 4 gezien. Dat was wel leuk. Daarna had Joan een barbecue en Juli ging mee, en dat was best saai, maar het ging wel.

Zondag zijn Amy en ik, en Mya en Vinny naar Middletown geweest om te bowlen met een vriendin van Amy en haar kinderen. Dat was waarschijnlijk de laatste keer dat ik hen zag en dat was best vreemd, maar het bowlen was verder best wel leuk enzo.

Gisteren was graduation! Dat was heel leuk. Het was de warmste dag van het jaar (zo'n 36 graden), wat niet heel geweldig was, maar ja. We kregen allemaal water enzo, omdat het buiten was, maar het was toch leuk. Er waren speeches van de nummer 1 en 2 in de klas. Ze hebben namelijk een ranking qua cijfers (ik was nummer 31 van de 333). Verder gaf de class president een speech en ook de president van het schoolbestuur, de governor en Miss Delaware. Ik zou geen diploma gehad moeten hebben, maar ik heb er toch een gekregen. Technisch gezien, zou ik nu dus klaar met school kunnen zijn.:P

Volgende week ga ik naar het strand en wat ik verder ga doen weet ik nog niet, maar over 3 weken ben ik weer thuis.

Tot over een paar weken dus!

Hier zijn weer heel veel foto's:
https://picasaweb.google.com/103890527021317734487/HeelVeel

Ik heb ook nog twee filmpjes van koor. Eentje met de seniors en eentje met Women's Choir:

http://www.youtube.com/watch?v=cDftQdkr1JU&feature=mh_lolz&list=FL5epDacIm1QQ

http://www.youtube.com/watch?v=ehXvXujDQBI&feature=related

Xx Lonneke

  • 09 Juni 2011 - 18:58

    Tessa:

    tof

  • 09 Juni 2011 - 22:01

    Mama:

    Pfffffff, hier heb je rustig de tijd voor nodig om dit allemaal te lezen. Wat een prachtverhalen weer. We wisten natuurlijk al veel, maar lang niet alles.
    Die wolkenkrabber mag je van mij houden, veel te hoog.
    En meissie gefeliciteerd met je diploma. Je ag er prachtig uit in je cap and gown!
    Het jaar is bijna voorbij, het is een schitterende ervaring voor je geweest.
    Maar ik ben blij dat we je straks weer bij ons hebben.
    Op naar je volgende doel: Maastricht.
    Tot over 3 weken.
    Heel veel liefs en kusjes mama.

  • 10 Juni 2011 - 04:20

    Pappa:

    Hardstikke leuk verhaal, Wees trots op je diploma, het kan later bij hje vervolgstudies van enorme waarde zijn.
    Ik weet niet of je robert z'n telefoonnummer nog heb, anders moet je hem even bellen, want hij wil nog een keer langskomen voor je weer naar nederland teruggaat. Tot over 3 weken.

  • 10 Juni 2011 - 04:20

    Pappa:

    Hardstikke leuk verhaal, Wees trots op je diploma, het kan later bij hje vervolgstudies van enorme waarde zijn.
    Ik weet niet of je robert z'n telefoonnummer nog heb, anders moet je hem even bellen, want hij wil nog een keer langskomen voor je weer naar nederland teruggaat. Tot over 3 weken.

  • 10 Juni 2011 - 07:23

    Anneke En Bert:

    Hoi hoi, geniet nog maar lekker van je laatste weekjes USA!

  • 10 Juni 2011 - 13:11

    Bettie Brouwer:

    Helemaal leuk hoor Lonneke, dit
    verslag. Je hebt weer veel gezien en
    meegemaakt zeg! Nu breekt er een tijd aan met vele "laatste keren" en
    afscheid nemen. Zal ook niet makkelijk
    zijn, denk ik. Dus sterkte maar ook
    vooral nog veel plezier komende
    weken. Misschien zien we elkaar gauw.... Groetjes Bettie en de rest
    uit Dieren.

  • 10 Juni 2011 - 15:22

    Ingeborg:

    Ha Lonneke,

    Je geniet er wel van de laatste weken!
    Sophie kan niet wachten tot je weer op Schiphol bent. Ze telt de dagen af.

  • 11 Juni 2011 - 08:44

    O&O:

    Lieve Lonneke.
    Wat een enorm verhaal! Je raakt niet uitverteld! Inmiddels hebben we van je Moeder de foto gezien waarop je in vol "studie"-ornaat staat afgebeeld.
    Iets om straks boven je bed te hangen.
    We kijken vol vervlangen uit naar je terugkomst. Denk erom: geen ongelukken meer!
    Lfs,O&O

  • 11 Juni 2011 - 21:51

    Andreaen Aad:

    Dat was een heel verhaal zeg.....
    Geniet er nog maar van. Het zal een hele verandering zijn weer naar het kleine Nederland.Tot gauw.

    groetjes
    Andrea en Aad

  • 12 Juni 2011 - 07:24

    Rody, Marian En Levi:

    Zo, eindelijk even tijd gevonden om dit helemaal te lezen. Mooie verhalen weer. Lijkt me heel gek om na zo'n mooi jaar afscheid te moeten nemen, maar de.ervaring neem je in je hart mee.
    Zou leuk zijn als je Robert inderdaad nog even kunt zien, dan moet je hem maar de groetjes doen van ons, want wij spreken hem ook nooit! Hahaha

  • 12 Juni 2011 - 21:07

    Tessa:

    lees je vorige verhaal eens terug en zoek de verschillen! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 49574

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: