Xin chào - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu Xin chào - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

Xin chào

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

17 Oktober 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Xin chào (hoi),

Ik zit op dit moment heerlijk ontspannen in een koffiezaakje (daar zijn er hier heel veel van) een was van plan nog even te blijven, dus ik dacht, perfect moment om jullie weer even op de hoogte te brengen. Ik weet dat ik zoals gewoonlijk weer erg weinig schrijf, maar zie dat maar als een goed teken, want ik weet gewoon niet wanneer ik er tijd voor moet maken. Ik heb altijd wel iets te doen.

Laat ik maar beginnen met m'n stage. M'n baas is inmiddels weer terug in Vietnam, dus ik heb nu eindelijk wat meer duidelijkheid over wat er van mij verwacht wordt. Het komt erop neer dat ik 4 maanden lang artikelen moet gaan schrijven. Niet geweldig, maar een goede oefening, want schrijven is niet mijn sterkste punt. Om een of andere reden raak ik er altijd gestresste van haha. Maar ik heb het nog steeds naar mijn zin, dus ik mag niet klagen.

Ik ben inmiddels ook al weer heel wat Vietnamese/Aziatische ervaringen rijker. Zo ben ik vorige week, tijdens onze lunchpauze, naar een karaokebar geweest met mijn collega's. Een van de meisjes op kantoor ging met zwangerschapsverlof dus tijd voor een feestje. Nou, geweldig was dat. Je gaat met z'n allen in een grote kamer zitten en zingt gewoon om de beurt een liedje. (Ondertussen vloeit het bier rijkelijk.) Na lang gezocht te heen naar een Engelstalig liedje, moest ik me er natuurlijk ook aan wagen. De computer geeft iedereen punten en, met mijn beste impressie van John Lennon kreeg ik het nog voor elkaar om te winnen ook. Ik heb nog nooit zo slecht geklonken volgens mij, maar ach, ik heb toch mooi 20.000 dong ($0.90) gewonnen!

Nu ik hier een maand ben raak ik eindelijk gewend aan het verkeer. Ik kan nu eindelijk redelijk ontspannen de straat oversteken, ook in de spits wanneer er gemakkelijk 10 scooters naast elkaar op de weg rijden en nog een stuk of 2 op de stoep. Ook achterop de scooter zitten, wordt steeds makkelijker. Inmiddels hoef ik me niet meer stevig vast te houden aan de scooter en kan ik net als de gemiddelde Vietnamees een (redelijk) ontspannen ritje maken. Alleen toen het laatst regende en het meisje waar ik bij achterop zat zei dat ik maar gewoon voorover gebogen moest gaan zitten met m'n hoofd onder haar poncho ging me dat toch nog net iets te ver.

Twee weken geleden ben ik samen met een ander Nederlands meisje naar de Mekong Delta geweest. Dat was leuk en gezellig, maar de tour viel toch een beetje tegen. Er hebben wel een paar leuke dingen gezien, maar de meeste stops zijn bedoeld om je toeristische prullen te laten kopen. Ook de tropische stormen terwijl er op een boot zaten, hielpen niet mee. Hoe dan ook, we hebben wel een paar leuke mensen ontmoet en het weekend gezellig doorgebracht met 2 Israëliërs, een Fin en een Brit. Ik heb ook een aantal leuke foto's kunnen maken en ik beloof dat ik die dit werken nog online zal zetten.

Dinsdag ben ik jarig, dus moet ik maar eens gaan bedenken hoe ik dat wil vieren. Ik heb net een Lonely Planet gekocht (een gekopieerde voor 4 Euro) en ben nu aan het kijken of ik een leuk tripje kan maken. Tante Eef, als je nog suggesties hebt hoor ik het graag!

Morgen ga ik zwemmen met een groep Vietnamezen. Dat is inmiddels een gewoonte geworden en altijd gezellig. Ook ga ik deze week een poging wagen om aan m'n huiswerk voor school in Nederland te beginnen. Ik hoef me dus niet te vervelen.

Oh ja, ik heb er ook een mooie bijnaam bij. Op mijn werk hebben een aantal mensen besloten dat mijn naam te lastig is en ben ik omgedoopt tot Nokia... Weer eens wat anders hè?

Zo, nu zijn jullie dus weer op de hoogte. Zoals ik al zei, foto's komen er snel aan.

Tot de volgende keer!

Liefs,
Lonneke

  • 17 Oktober 2015 - 12:47

    Phia:

    Boeiend om weer wat van je belevenissen te lezen. Erg knap dat je uberhaubt nog tijd
    vind tussen alle bezigheden door om rustig in een koffietentje te gaan zitten om je verhalen
    weer met ons te delen. Heel veel plezier daar met alles wat je doet.

  • 17 Oktober 2015 - 19:54

    Eef:

    O....M.....G! Ik kan dus niet gewoon als een "Vietnam-toerist-in-ruste" van jouw avonturen, uitdagingen en leerpuntjes lezen; ik moet nu echt nog even mijn grijze celletjes (onder de dito haren dus) aan het werk zetten! Mijn ervaringen in 1999 waren super, maar er is natuurlijk wel wat veranderd, en daar weet jij veel meer van.
    Maar.........eigenlijk meteen schiet me een fantastische ervaring te binnen: de Rooftop Garden Bar van Hotel Rex! (141 Nguyễn Huệ, Bến Nghé, Hồ Chí Minh, Vietnam) Misschien te kostbaar om lang te blijven hangen, maar 's avonds even naar dat dakterras levert je veel op! Het is daar fastastisch leuk aangekleed, niet per sé chic, supergezellig want erg populair, en natuurlijk fraai uitzicht over dat deel van de stad. Destijds werd mij verteld dat deze bar/terras van Rex door het hele bestaan (80 jaar of zo) altijd 'the place to be' is gebleven omdat ze zich steeds weet aan te passen. Nou......dat was 't, want verder is die verse Lonely Planet ook een goed adviseur.
    Leuk om weer te lezen dat je zo lekker druk (ook met leuke dingen begrijp ik) bezig bent!

  • 17 Oktober 2015 - 21:44

    Sjonnie:

    Lieve meid, je hebt het duidelijk naar je zin en daar zijn we heel blij om. Vooral het eten bevalt je prima zoals op meerdere foto's te zien is. Elke avond uit eten..... wat een luxe, wij zullen wel op het bekende houtje bijten. Hou je goed en tot ons volgende skypegesprek!
    Liefs mama en papa.

  • 18 Oktober 2015 - 02:21

    Pappa:

    Net thuis van mijn dienst om 02.30 uur tot nog even snel een reactie. Leuk te lezen dat je het naar je zin heb daar. De artikelen van jouw hand zijn ook leuk. Misschien een tip ga iedere week naar een andere karaoke bar ,misschien een leuke aanvulling op je inkomsten Veel plezier a.s. dinsdag en alvast een prettige dag gewenst.

    papa

  • 18 Oktober 2015 - 14:52

    O&O:

    Geweldig om weer wat van je te lezen! Gelukkig allemaal "goeds". Zo kunnen we een beetje met je mee-leven. De dagen tellen we af voordat we kunnen zien of je ook van al die aziatische eet-tentjes bent aangekomen. Veel succes met alles wat je onderneemt! Lfs,O&O.

  • 18 Oktober 2015 - 16:48

    Anneke:

    Hoi miss Nokia, leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, en dat je in een maand tijd toch wat vietnamese ervaringen rijker bent. Karaoke, achter op de scooter in de regen, ik zou het ook niet doen! Geniet nog maar lekker van al je ervaringen. Groetjes vanuit Alicante (waren vandaag aan een stranddag toe).

  • 22 Oktober 2015 - 09:25

    Joop En Rianne:

    Hey Lonneke,
    Wat super leuk om over jouw belevenissen te lezen! En wat gaaf dat je zo'n reis/stage onderneemt! We wensen jou een hele mooie tijd toe daar en veel sterkte bij het schrijven! Je reisverslag is heel leuk om te lezen, dus met het schrijven voor je stage zal het ook vast helemaal goed komen!
    Hartelijke groetjes uit Odijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 49562

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: