Verjaardag in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu Verjaardag in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

22 Oktober 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi hoi,

Hier weer even een kort verslagje. Ook nu zit ik weer heerlijk in een coffeeshop. Ho Chi Minh City zit er vol mee en ik heb een hele leuke gevonden! Ze hebben hier drie gezellige, dikke katten rondlopen en drie dagen per week een pianist. :) Ik kom hier nu vaak als ik huiswerk moet maken voor school (ja, dat moet ook nog!). Dan doe ik tenminste iets haha.

Toen ik zaterdag schreef, beloof ik zondag echt de foto's erop te zetten. Dat heb ik ook gedaan, ik ben natuurlijk alleen vergeten om de link hier te plaatsen. Ik ben ook zo slim hihi. Maar hier de link:

https://lonneketravels.wordpress.com/

Jullie kunnen deze pagina ook direct volgen. Waarschijnlijk zal ik daar wat vaker foto's op posten, dan dat ik hier schrijf.

Afgelopen dinsdag was mijn verjaardag. Voor de mensen in Nederland misschien iets minder leuk, omdat ik er natuurlijk niet was, maar ik heb een hele leuke dag gehad. Op kantoor waren we maar met zijn tweeën, dus daar niet anders dan anders. Wel had ik 's ochtends macarons gekocht, dus we hebben de dag snoepend doorgebracht. Ter ere van mijn verjaardag (en van Vietnamese vrouwendag, een belangrijke feestdag hier) heeft iemand van één van de andere bedrijven van mijn baas wel mijn lunch voor mij betaald :) Ook ben ik met weer een paar andere mensen koffie gaan drinken, zoals het hier hoort op lage stoeltjes langs de kant van de weg.

's Avonds had ik met een aantal vrienden afgesproken. We hebben eerst met zijn vijven heerlijk gegeten en daarna zijn we naar een coffeeshop gegaan (natuurlijk!). Iemand had zelfs een taart voor me gekocht! Degene die de taart gekocht had was zelf ook jarig, dus ik voelde me helemaal schuldig dat ik niets voor hem had, maar hij verzekerde me meerdere keren dat het echt niet uit maakte. Volgens mij hoefde hij z'n verjaardag niet per sé zo te vieren, maar toch, oeps!

Toen rond een uur of 10 's avonds de taart op was, zijn we (achterop) de scooter naar de backpackers area gegaan om iets te gaan drinken. Heel gezellig, maar ik zeker ook leerzaam. Ik heb daar namelijk tot 10 leren tellen (ik kon pas tot 3) en ook weet ik nu de verschillen tussen je, je en je. Je met de intonatie omhoog is ananas, gelijk is watermeloen en omlaag is kokosnoot. Dat je het even weet! Ik was uiteindelijk om half 2 's nachts thuis na een super gezellige verjaardag.

Bedankt voor de e-cards mensen!

Ook woensdag - toen ik weer fris fruitig op kantoor zat - was ik nog een beetje jarig. De jongens waren namelijk weer op kantoor en hadden een taart voor me gekocht, met twee kaarsjes, een 2 en een 1! Hartstikke leuk! Een betere verjaardag had ik me niet kunnen wensen.

Ik heb ook maar meteen een cadeautje aan mezelf gegeven. Ik heb een vliegticket geboekt en ga volgend weekend twee dagen naar Hoi An, in het midden van Vietnam. Moet één van de mooiste steden van Vietnam zijn, dus ik ben heel benieuwd. Dit weekend ga ik naar de Cu Chi tunnels, een tunnelstelsel uit de Vietnamoorlog, en naar een Cao Dai tempel. Cao Dai is een uit Vietnam afkomstige religie, een soort mengeling van verschillende grote religies, waaronder het Buddhisme.

Nou, wens me succes! Ik ga onder het genot van pianospel weer een poging wagen om huiswerk te maken.

Liefs,

Lonneke

  • 22 Oktober 2015 - 19:30

    Pappa:

    Als je dit een kort verslagje noemt, wat is dan een lang verslag. Leuk te lezen dat je een fijne verjaardag hebt gehad Veel plezier tijdens de komende tripjes. We horen snel wel weer hoe het daar geweest is.

    pappa

  • 22 Oktober 2015 - 19:31

    Sjonnie:

    Wat een heerlijk verhaal weer, je schrijft op een heerlijke manier, fijn en amusant om te lezen. Goed om te horen dat je een fijne verjaardag hebt gehad. Wij zijn maar even uit eten gegaan om het te vieren, want het was best raar dat je er niet was op je 21ste! Maar goed, de borrel en het eten smaakten prima. Leuk dat je weer 2 nieuwe uitjes in het verschiet hebt. Ben nu al benieuwd naar je verhalen en belevenissen.
    Hou je haaks en pas goed op jezelf!
    Liefs mamma.

  • 22 Oktober 2015 - 19:38

    Anneke:

    Je weet je wel te amuseren daar! Leuke foto's, zal proberen de fotolink te blijven volgen. Wij zijn weer thuis aangekomen en "genieten" van het koude weer hier!
    Veel plezier nog en we kijken uit naar je volgende verslag over je uitjes!

  • 23 Oktober 2015 - 10:27

    Eef:

    Hi nicht, nu dus 21!!!
    Wat een heerlijk verslag weer! Ik geniet ervan, en met mij velen, dat weet ik!
    Hoi An, is dat ook niet die plek waar een heel oud paleis (of zo) is, met een Werelderfgoed predikaat! Toen ik er was was het heel erg verwaarloosd maar gingen ze met Unesco/Werelderfgoedgeld drastisch restaureren. Stuur je daar, als het klopt, ook foto's van?
    Nou, ook nog veel succes met je schoolwerk ;-(;-(( en tot de volgende keer!
    Liefs,
    Eef

  • 23 Oktober 2015 - 10:37

    O&O:

    Hallo lieve meid! Fijn, zulke goede berichten van je
    te mogen ontvangen. Ga zo door en gij zult spinasiie
    eten! Intussen leven wij met je mee.
    Good luck en succes!! Lfs, O&O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 49564

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: