GASTGEZIN!! - Reisverslag uit Odijk, Nederland van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu GASTGEZIN!! - Reisverslag uit Odijk, Nederland van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

GASTGEZIN!!

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

23 Juli 2010 | Nederland, Odijk

Hee!!

Volgens mij weet iedereen het al wel, maar nog even voor de duidelijkheid. Ik ga 12 augustus voor een jaar naar Amerika (vandaag nog 20 dagen!!) en dan ga ik daar naar high school. Ik ga in een gastgezin wonen.

Ik was dus echt heel bang dat ze geen gastgezin voor me zouden vinden. Er waren ook veel te weinig gezinnen (pas 11 van de 24 mensen waren geplaatst). Maar toen ineens kreeg ik een mailtje in me inbox en ik dacht serieus dat het spam was, dus ik wou het verwijderen. Maar ik bekeek het toch maar ff en toen bleek het dus een mailtje van me gastgezin te zijn. Ik ben dus helemaal blij nu. O ja, ik ga met de organisatie AFS en die heeft me vandaag ook gebeld over me gastgezin, dus nu is het helemaal zeker! Ik heb ook echt heel erg geluk, want gisteren hoorde ik van een meisje dat acht mensen pas op 30 augustus weggaan omdat er te weinig gastgezinnen zijn. Dus ik ben extra blij!

Ik kom in Dover, Delaware. Dover is de hoofdstad van de staat en er is ook een mall:P. Verder is er ook een van de grootste luchtmachtbasissen (of zoiets) van Amerika gevestigd. De site van Dover voor wie er wil kijken: http://www.cityofdover.com
M'n gastvader zit ook bij het leger. Hij heet Jeff Buttillo en hij is loadmaster van het grootste legervliegtuig ter wereld ofzo, maar hij gaat in december met pensioen. Hij is 42. Mijn gastmoeder heet Amy Buttillo en zij is special education docent op mijn school. Ze is 36. Verder hebben ze nog twee kleine kindjes. Ze hebben een meisje van 6, Mya, zij gaat naar groep vier. En ze hebben een jongetje van 3, Vinnie. Ik zet een foto van ze in het fotoalbum hier, dan kan je zien hoe ze eruit zien.

De school waar ik heen ga, is Dover High school en ze hebben een hockeyteam waar ik selectie voor mag doen, maar of ik dat wil weet ik nog niet. Ik wil het liefst een hele andere sport doen, dus daar moet ik nog ff naar kijken. Er zitten zo'n 1600 leerlingen op mijn school (het dubbele van hier in Nederland), dus daar zal ik wel aan moeten wennen, maar dat zal wel goedkomen. Als je iets wil weten over me school is dit de link van de site: http://www.doverhigh.capital.k12.de.us


Nu nog even verder over me gastgezin. Ik weet nog niet zo heel veel van ze, want ik heb pas een mailtje gehad, maar ik zal vertellen wat ik weet.
In Dover, de stad waar ik dus kom, wonen zo'n 35000 mensen, dus het is ongeveer net zo groot als Zeist. Het is maar 45 minuten van het strand vandaan. Verder is het maar een paar uur rijden naar steden als Washington, New York en Philadelphia en me gastgezin wil gaan proberen om een paar dagjes met mij uit te gaan. Mijn gastmoeder houdt van fitnessen, van fietsen en van met haar kinderen spelen. Alleen dat fietsen vind ik wat minder, haha. Ze schrijven mij bij hun fitness lidmaatschap in, dus dat is erg leuk. Hoef ik niet zo dik te worden van al het vette eten:p. Als het goed weer is, vindt mijn gastgezin het erg leuk om naar het strand te gaan. Verder zegt mijn gastmoeder dat ze niet erg goed kan koken, maar dat maakt niet echt uit. De twee kinderen, Mya en Vinnie, zijn allebei erg sociaal en stoppen nooit met praten, dus dat kan nog erg leuk worden. Mijn gastgezin doet erg veel met vrienden en buren, waaronder spelletjesavonden en barbecues. Erg Amerikaans dus! Volgens mijn gastmoeder wonen er een aantal jongeren in de buurt, dus dat is mooi. Wat ik heel leuk vind, is dat mijn gastgezin een boot heeft, waar ze in het weekend graag heen gaan en ze spreken graag af met vrienden om te zwemmen en te jet-skiën. Wat ik echt heel speciaal en leuk vind, is dat we met Thanksgiving met de hele familie, dat zijn: mijn gastgezin, de twee broers van me gastmoeder, de vrouw van een van de broers, nog 3 kinderen, haar ouders en haar tante, een 7 dagen durende cruise gaan maken naar Florida en de Bahama's!
De twee kindjes vertellen iedereen dat ze een grote zus krijgen, heel schattig dus en ik heb er heel veel zin in. Volgens mij hebben ze trouwens ook nog een hond, maar dat weet ik niet zeker.

Ik vlieg op 12 augustus om 14.00 vanaf schiphol naar Reykjavik met Icelandair. Daar moet ik overstappen op een ander vliegtuig van Icelandair en dan vlieg ik naar New York! Dan heb ik eerst nog ergens in Delaware ofzo een introductiekamp ofzo, volgens mij en dan ga ik naar mijn gastgezin.

De meeste mensen die dit lezen zal ik niet meer zien waarschijnlijk, dus veel plezier op school of met wat dan ook en tot volgend jaar!

Xx Lonneke



  • 23 Juli 2010 - 11:12

    Tessa:

    té gek.

  • 23 Juli 2010 - 12:06

    Anouk En Sophie:

    kom je daarna wel weer op ons passen ??? veel plezier en geluk in amerika

  • 23 Juli 2010 - 12:25

    Veer:

    toooof!!
    mijn blog: veravdglind.blogspot.com

  • 23 Juli 2010 - 13:28

    Mama En Papa:

    Lieve schat, wij wensen je heel veel plezier en geluk!
    Vergeet het thuisfront niet.
    We zullen je missen maar gunnen je een geweldig jaar!
    Heel veel liefs.

  • 23 Juli 2010 - 15:36

    Bettie Brouwer:

    Hey Lonneke,
    Ook wij zijn erg blij voor je! Gisteren natuurlijk al e.e.a.gehoord. Mooi foto van je gastgezin.
    Greetzzz from Dieren.

  • 24 Juli 2010 - 18:26

    Elly En Jan:

    Ha Lonneke,

    Leuk verhaal heb je geschreven,vgls ons krijg je een leuk gastgezin en leuke kinderen. Wat leuk dat je mee mag op de cruise!
    Goede reis, we volgen je verblijf hoor.

  • 25 Juli 2010 - 14:00

    Dion:

    egt waar heel veel plezier:D
    de 12e kom ik net terug van vakantie vanuit amerika dus misschien komen we elkaar wel tegen!:D

  • 26 Juli 2010 - 09:53

    Hannah:

    Heeeeee!
    Klinkt heel leuk :D Have fun en tot na Amerika :)
    xxx

  • 26 Juli 2010 - 14:30

    O&O:

    L.L.!!
    Lucky, lucky babe!
    Eerst nog even een afscheidskusje !!
    En vergeet niet voordien
    je vluchtschemas te mailen.
    Lfs,O&O

  • 29 Juli 2010 - 08:30

    Anke Hertog:

    Ik zit hier te kwijlen achter de computer! Je komt terug (als je ooit terug wilt komen) als een verwend nest, wat een luxe!Lon je bent een geluksvogel. Veel plezier en blijf goed naar jezelf luisteren!
    Liefs, Anke

  • 29 Juli 2010 - 11:34

    Cees En Teuny:

    Hoi Lonneke,

    Ziet er allemaal heel leuk uit!!! Je gaat vast een geweldige tijd tegemoet. Geniet ervan!!!

  • 29 Juli 2010 - 16:22

    Eef:

    hoi Lonneke! Opnieuw heb ik vandaag weer je verhaal gelezen: het blijft toch wel een heel bijzondere story, die ook (zoals iedereen kan lezen) best wat jaloerse gevoelens oproept! Geniet deze 2 weekjes ook vooral van alles hier, wat je misschien daar niet hebt (jaaaaa, dat kan ook nl.) en natuurlijk vooral ook: de voorpret! Ik kom je in het weekend nog even opzoeken, hoor!
    Eef, je jongste tante

  • 01 Augustus 2010 - 21:46

    Lisette De Jong:

    Echt vet dat je al zoveel weet! :D
    Ik werd op vakantie gebeld over een gastgezin, maar ik heb thuis nog helemaal niets gehad, dus ik ga maar weer even bellen.
    Ik heb er zin in & tot op schiphol!

    xx

  • 03 Augustus 2010 - 18:28

    Anne-marie En Hans:

    hoi lonneke,
    wat was het spannend om maar te moeten afwachten waar je gaat 'wonen'.
    het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat! het lijkt een lot uit de loterij.
    op de foto ziet het er heel goed uit en je komt vast bij een leuk gezin.
    en dan die cruise, helemaal te gek!
    we wensen je een heel goede reis en een geweldig jaar in amerika.
    we blijven je volgen!
    liefs,
    anne-marie en hans

  • 09 Augustus 2010 - 19:56

    Rianne En Joop:

    Hoi Lonneke,
    Fijn dat je een gastgezin hebt gevonden!
    Wij wensen je heel veel plezier en een hele goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Odijk

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 49580

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: