2 WEKEN VOORBIJ! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu 2 WEKEN VOORBIJ! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

2 WEKEN VOORBIJ!

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Dover

Hee!!

Ik ben veel te lui om te schrijven, maar ik doe het toch maar. Dan weten jullie tenminste ook weer waar ik mee bezig ben.

Ik begin wel bij zaterdag. Ik had dus me eerste playday. We wonnen de eerste wedstrijd, maar me coach was niet blij, omdat we slecht speelde. De tweede speelden we 0-0 en toen was ze boos. De derde speelde we ook 0-0 en toen flipte ze echt. Ze zijn zo fanatiek hier. We speelden volgens haar echt heel slecht en waren het luiste team ooit. Niemand mag de coach ook, ze is vreselijk. Alleen tegen mij is ze aardig, maar dat wordt ook al minder:P Toen wonnen we de laatste drie wedstrijden en toen was ze weer blij. Ik heb elke wedstrijd gespeeld, dus dat was leuk. We zijn er natuurlijk met de schoolbus heengegaan en op de terugweg zijn we bij McDonald's gestopt om te eten.

Zondag zijn we samen met een "vriendin" (ze mag haar niet) van Amy en haar twee kinderen naar het strand gegaan. Daar was ik al een jaar ofzo niet meer geweest dus dat was best leuk. Het was geen heel goed weer, maar het was leuk. Op de pier hadden ze wat van die kermisattracties en daar zijn we daarna heen gegaan. Ik ben met Mya en de dochter van die vrouw meegeweest in het schommelschip en een of ander zweefmolending. Dat was wel grappig.

Hockey pre-season is eindelijk over. Dat betekent dat we geen trainingen van 5 uur meer hebben. We hebben nu elke dag van 15.45 uur tot 18.15 training. Maandag was m'n eerste training. Amy moest gewoon werken en Jeff is op reis voor z'n werk, dus Mya en Vinny gingen naar de daycare. Omdat ik anders alleen thuis was ben ik naar Alana gegaan. Ze moest op drie jongetjes passen en op haar eigen broertje en zusje. Die kinderen waren echt irritant, maar het was op zich wel gezellig.

Dinsdag was de senior field hockey trip. We zijn maar met ze vijven en we gingen naar een collegewedstrijd van een meisje die vorig jaar senior was op Dover High. De wedstrijd was bij Millersville University in Pennsylvania. En ze hadden gewonnen! We hebben echt heel veel amishdorpjes gezien. Overal op de weg zag je echt van die paard en wagens en er waren ook echt van die verkeersborden met "pas op: overstekende paard en wagens.":P (Vinny hangt nu bovenop me dus het is een beetje moeilijk typen).:P Op de terugweg gingen we eten bij Cracker Barrels en ze zeiden dat ik iets echt Amerikaans moest proeven. Ik heb Chicken 'n Dumplins gegeten. Dat was kip in een of andere vreemde saus. Het was op zich wel lekker. Daarna gingen we terug naar huis, maar we raakten de weg kwijt. Het was echt heel grappig, want op gegeven moment zaten we ergens midden in de corn fields en toen begonnen we te denken aan aliens.:P Vervolgens kwamen we op een of andere verlaten bezinepomp met alleen een of andere verlaten auto. Op gegeven moment kwamen daar mensen heen en we dachten echt dat er drugsdeals gedaan werden ofzo. Nadat we de coach gebeld hadden en die ons belachelijk had gemaakt en ons de weg had geprobeerd te wijzen, dachten we dat we de weg weer gevonden hadden. Maar toen opeens waren we in Maryland dus ik heb ook weer iets van Amerika gezien.:P Een meisje zetten me thuis af, maar zelfs daar raakten we de weg kwijt. Ik kon me eigen huis niet eens vinden.:P Ik was pas om half 1 thuis (het had 10 uur moeten zijn) en ik voelde me echt heel schuldig.

Gisteren heb ik samen met Lily het klaslokaal van Joan geschilderd. Dat was niet zo boeiend, maar het was wel leuk. Daarna had ik practice. Gisteravond had Amy browniesundaes gemaakt. Dat zijn brownies met ijs. De hele buurt kwam even langs. Dat was wel gezellig.

Vandaag ben ik voor het eerst echt naar school geweest. Ik had geen les, maar ik heb een beetje rondgehangen met een paar seniors.
Zij moesten freshmans helpen met het vinden van hun lokalen, want die hadden vandaag voor het eerst les. Alles in die school lijkt echt op elkaar, dus ik ga morgen echt verdwalen. Daarna had ik weer practice. We zijn net bij een Mexicaans restaurant gaan eten samen met Joan en Lily en ze hebben me enchilada's laten eten. Het smaakt een beetje naar lasagne, maar het was een beetje vreemd. Het was alsnog wel lekker. Een of ander familielid van Amy woont in de buurt van een Nederlandsachtig amishdorpje ofzo en die had allemaal Nederlands snoep opgestuurd. We hebben nu pepermunt! Droste chocola! Speculaas! (dat vinden ze allemaal heel lekker) en amandelstaaf. Ze gaan het allemaal op school uitdelen, want we hebben echt belachelijk veel. Verder hebben we ook nog een paar dingen die echt totaal niet Nederlands zijn en die ik nog nooit heb gegeten, maar ik was al verbaasd dat we zoveel echt Nederlandse dingen hebben. Ik bedoel, we hebben Wilhelminapepermunt. Ik hou van Wilhelminapepermunt!!

Morgen heb ik me eerste echte schooldag en ik wacht wel af hoe het wordt. Daarna heb ik weer practice en 's avonds ga ik iets doen met Lily, want Amy is met Mya naar de Jonas Brothers en Vinny slaapt volgens mij ergens anders. Zaterdag heb ik weer een andere playday, maar ik weet niet zeker of ik mag spelen. Ik ben namelijk de hele week half geblesseerd geweest. Maar mama, maar je geen zorgen. Het is niks ernstigs, me kuit doet gewoon pijn. Volgens die trainer die de school heeft (soort fysiotherapeut), heb ik een of ander deukje in me kuit en moet het snel weer over zijn. Ik ben nu me been aan het koelen met broccoli.:P

Sorry dat ik zo ongelooflijk veel geschreven heb, maar ik wou gewoon even alles vertellen. Ik heb geen andere foto's meer gemaakt, maar ik zal zorgen dat ik dat snel doe.

Xx Lonneke

  • 27 Augustus 2010 - 00:52

    Lisette De Jong:

    Het klinkt bij jou ook leuk!
    Ik hoop dat je het een beetje naar je zin heb, morgen op school!
    Leuk dat je trouwens mag sporten, ik mag dat helaas niet :(
    Succes!

    xx

  • 27 Augustus 2010 - 05:00

    Tessa:

    je moet echt op je spelling gaan letten! en nog bedankt voor die kleren en schoenen. leuk verhaaltje en veel plezier op school!

  • 27 Augustus 2010 - 05:07

    Mama:

    Wat een heerlijke verhalen! We kunnen nu echt een beetje voelen hoe jij het daar hebt. Met deze verhalen ben ik heel blij! Ik kan echt merken dat je het naar je zin hebt. Doe voorzichtig met je kuit he? Heel veel plezier op school en eh denk aan al dat lekkere "gezonde" eten! Het buikie komt zeker al? hahaha. Heel veel liefs en kusjes van mama.

  • 27 Augustus 2010 - 05:48

    Papa:

    Zo te lezen geniet je daar enorm. Wanneer ga jij daar iets typisch hollands koken. Of durven ze dat daar niet aan. Had je je moeder laten weten dat je later thuiskwam. Veel plezier op je eerste schooldag

  • 27 Augustus 2010 - 06:30

    Marloes:

    Haaaaai foto's zijn leuk :D en you know, dit is gewoon het bewijs, sporten=no good.
    O-o-o, ik MOET je zeggen, euh weet je nog zo'n jognen die ik leuk vind? en hij mij? daar ga ik vanavond mee uit! *yaaaay* naja, ook al weet je het niet (meer), just be happy. Have fun met je wilhelminapepermunt en je dingen, school wordt ook wel 'n chiller voor je denk ik, ik heb vandaag 1 uur engels 2 uur tussenuur en 2 uur spaans OMG TWEE uur spaans dat is NIET uit te houden maar we krijgen wel een nieuwe teacher dus ik hoop datdat euh beter wordt dan vorig jaar (maar dat is nietzo 'n grote prestatie). en dan ga ik naar huis, chillen, eten, dan komt een vriendin, gaan we hollands'got talent kijken, en dan.....oeeeeee.... :d ik laat je wel weten wat er gebeurt haha ik ben ook wel benieuwd naar die italiaanse gast bij jou thuis en naar de amerikaanse jognens je hebt daar nog geen EEN blog over geschreven ö (en je moet wel het type football player uitkiezen niet het type mom-will-you-make-my-mcdlunchbag-for-me?-type nou succes hoor ik kijk uit naar je blog en O wee als die niet over de jongens gaat je moet je prioriteiten ns verschuiven naar euh de belangrijkere dinegn in het leven :) hihi xxxxxx

  • 27 Augustus 2010 - 07:46

    Bettie:

    Hey Lonneke, schrijf maar lekker veel hoor! Wij vinden het allemaal leuk om te lezen. Maar wat maak je veel mee zeg!
    suc6 en vooral veel plezier maar weer!
    Greetzzzz from Dieren.

  • 27 Augustus 2010 - 10:47

    Larie:

    waar zijn je foto's?

  • 27 Augustus 2010 - 10:48

    Hannah:

    Veel plezier nog!
    x

  • 27 Augustus 2010 - 18:32

    Marian En Levi:

    (Rody is niet thuis ;-))

    Klinkt gezellig! Misschien ben je met dat vedwalen wel langs Robert zijn huis gereden in PA, hahaha.

  • 29 Augustus 2010 - 08:45

    O&O:

    Lieve Lonneke!
    Het geluk lacht je toe!
    Laat ie fijn zijn!
    En nu maar terug lachen!
    Ga zo voort en geniet er van. Nog plus minus
    300 dagen!!
    Groet je pleegouders ook van ons. Make fun met je nieuwe vriendinnen!!
    xxx O&O

  • 06 September 2010 - 16:47

    Eef:

    hoi Lonneke,
    zelf ben ik net terug van mijn reis, maar heb onderweg (lang leve internet!!) jouw verhalen kunnen lezen: heerlijk; ik proef dat je al echt een beetje je thuis gaat voelen. Alleen.......al die uren hockey training....!!!!! Mijn hemel, dat is bijna door niemand vol te houden, toch? Ja, je krijgt (of houdt) er wel een top-conditie aan over natuurlijk. Ik hoor van je moeder dat je ook al op "familie-bezoek" in Pensylvania (heb ik dit goed?) bent geweest: prima, zo zie je meteen weer wat van USA! Blijf voral schrijven, dan beleven we het een beetje op afstand met je mee, OK?
    liefs,
    eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 49583

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: