Ik ben er! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

20 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Dover

Hee!!

Het heeft even geduurd voordat ik een reisverslag plaatste, want ik had geen internet, maar Jeff, me gastvader, heeft me geholpen, dus kan in nu alles vertellen.

Donderdag ben ik eindelijk vertrokken naar Amerika. Het was best een lange reis, maar we waren er eerder dan gepland. Helaas moesten we nog een uur wachten op het vliegveld voordat de Denen aankwamen en daarna zijn we met zijn allen naar een hotel gegaan. In dat hotel sliep ik samen met een Nederlands meisje en twee Italiaanse meisjes op een tweepersoonskamer:P. Het hotel was best saai, want de volgende dag vertrokken we pas om half 6 en we moesten ons de hele dag zelf vermaken. Gelukkig waren er nog 3 nederlanders, waarvan er een ook in Delaware zit. We moesten 4 uur met de bus en het eerste deel was dwars door NYC!! Ik heb ook het Empire State Building gezien! Onderweg hebben we ergens wat gegeten en 4 mensen afgezet in New Jersey en om 10 uur kwamen we aan op de universiteit van Delaware waar we de orientatie hadden. Ik sliep daar met een meisje uit chili, Fernanda, op een kamer, maar dat was verder niet zo boeiend, want ze kon nauwelijks engels. De volgende dag hadden we orientatië, maar dat was best saai, want we hebben gewoon de hele dag op een stoel gezeten en geluisterd naar wat de vrijwilligers te zeggen hadden. Aan het eind van de dag mocht iedereen iets op een laken schrijven van zijn eigen staat en toen kwamen de gastgezinnen. Ik was een van de laatste die opgehaald werd en ik moest ongeveer een uur wachten, maar daarna waren ze er. Je ging toen op de foto met je gastgezin bij de vlag van je eigen land en daarna gingen we naar huis. Voordat ik ook maar binnen was, werd ik al begroet door de buurvrouw, Joan, die het heel leuk vond dat ik er was. Zij is ook mijn liaison. Dat is iemand waar je heen kan gaan met problemen ofzo, maar niemand snapt echt wat het inhoudt.:P Ook Mya en Vinny, mijn gastzusje -en broertje, vinden het heel leuk dat ik er ben. Die avond zijn we ergens pizza gaan eten samen met Joan en die zijn daar ook echt heel groot. Je krijgt een hele pizza naast je tafel en dan kan je er zelf net zoveel vanaf halen als je wilt en wat je over houdt neem je mee naar huis. En friet was het voorgerecht.:P De dag daarna had Amy, mijn gastmoeder, een barbecue georganiseerd (het regende heel hard) en zo ongeveer de hele buurt was er. Amy vond het heel zielig voor me en zei dat in na die avond echt niet meer zou willen blijven.:P Ook heb ik toen Lily, mijn buurmeisje, ontmoet. Zij is even oud als ik en best aardig. Maandag begon om 8 uur 's ochtends mijn hockeytraining en dat was echt erg. Het was 's ochtends vroeg al heel heet en toen moesten we 1 mile rennen. (6 rondjes rond een hockeyveld). We zijn met zo'n 30 à 40 mensen. Die dag was echt heel erg, want we moesten heel veel rennen en hebben de tweede helft van de training gehockeyd. Na 5 uur trainen waren we klaar. Ik was echt heel moe, maar ik ben toch gaan zwemmen met Alana. Een meisje van mijn leeftijd die ook naar Dover High gaat. We zwommen bij de YMCA. Dat is een soort fitnesscenter. Dinsdag had ik weer training, maar ik had om 8 uur eerst m'n physical. Normaal rennen ze 1 mile (max. 12 min), maar die dag renden ze 40 minuten. Dat heb ik lekker gemist.:D Bij die physical stellen ze je vragen en kijken of je goed ziet en of je gezond bent enzo, waarna ze je toestemming geven om te sporten. Hierdoor miste ik de mile:D en de rest van de dag ging best goed. 's Avonds zijn we naar en visrestaurant in Wilmington (een plaats in Noord-Delaware) gegaan en hebben, we zonder Mya en Vinny en met Lily en vrienden van Jeff en Amy krab gegeten. Je kreeg die hele poten, echt eng, en dan moest je het vlees d'r uit pulken. Het was wel lekker! Maandag hebben we trouwens samen met Joan, Lily en een van de andere buren Quidller gespeeld. Dat is een soort scrabble, maar dan met kaarten. Iedereen hielp iedereen en vooral mij, omdat het in het Engels was. Woensdag had ik weer training, maar het eerste deel heb ik gemist omdat ik me in moest schrijven voor school. Ik heb acht vakken en een A-dag en een B-dag. Ik heb 4 A-vakken en 4 B-vakken en die vakken heb ik dan om de dag. De ene dag is A-dag en de andere dag is B-dag. De vakken die ik heb zijn:
- Spaans
- Engels
- US History
- Child Growth and Development
- Biologie
- Dance
- Chorus
- Peer Tutor. (Ze hebben klassen met slecht lerende kinderen en daar help je dan. Ik help in Amy's klas.)

Het regende woensdag heel hard dus trainde ze in de zaal, maar om half 10 moesten we daaruit, omdat de footballplayers daar in moesten. Toen zijn we buiten verder gegaan, maar om half twaalf zijn we daarmee gestopt, omdat het echt te erg was. Die avond ging Amy naar een of ander feest en toen heb ik samen met Lily 'The Bounty Hunter' gekeken. Gisteren had ik weer training en we waren dinsdag in groepen qua niveau verdeeld en daar trainden we nu ook in. Ik was ingedeeld bij de laagste en de coach zei, dat ik woensdag een hoger mocht, maar dat had ze niet gedaan, maar gisteren mocht dat wel. Dat ging best goed, maar het is heel heet en dat is echt vreselijk. 's Middags zijn we gaan zwemmen in een zwembad op de luchtmachtbasis, samen met Lily en een klein jongetje, Dylan, waar Amy op pastte. Gisteravond heb ik weer een nieuw spel geleerd: Skippo. Weer samen met Joan en Lily en dit keer ook met een jongen van 15, Michael. Vandaag had ik weer training en ik denk dat we wel 3 kilometer gerend hebben, minstens, maar ik heb het overleefd. Daarna hadden ze ons in twee groepen ingedeeld. Een varsity-groep en de rest. En toen was de coach aan het vertellen dat we maar weinig spelen, omdat we geen varsity zijn en toen zei die coach: O ja, Lonneke, ga maar naar die andere groep. Dus nu ben ik varsity en we hebben de rest van de dag heel hard getraind. Ik ben nog blijer, want ik mag lekker links voor spelen!! Morgen heeft het varsity-team een playday. Dat betekent dat ze zo'n 6 wedstrijden spelen. Een soort toernooi dus. Eerst moesten we om 5.45 's ochtends verzamelen, maar dat is verzet naar 6.45. Het is nog steeds te vroeg, maar toch. Ik heb er wel zin in. Het wordt wel zwaar, omdat het zo warm is maar ik ga me best doen. Vanavond heeft Amy een of andere candle-party ofzo. Ik weet niet echt wat het is, maar ze vindt het saai, maar ik ga mee, omdat Alama daar is en dan kunnen we samen iets doen.


Ik zet m'n foto's op picasa, omdat ik er hier maar een paar kan zetten. Dit is de link:
http://picasaweb.google.nl/103890527021317734487/OrientatieNewYork#


Ik zal later wel weer een keer en blog posten..

Xx Lonneke

  • 20 Augustus 2010 - 18:50

    Tessa:

    jeeeeeeeej!

  • 20 Augustus 2010 - 19:08

    Anneke En Bert:

    Wauww je krijgt niet eens de tijd om adem te halen volgens mij. Maar wel erg leuk dat je daar al wat jongens en meisjes van je leeftijd hebt gevonden. Veel plezier enne sterkte op school!

  • 20 Augustus 2010 - 20:04

    Hannah:

    Aaah, al veel gedaan! Veel plezier :D

  • 20 Augustus 2010 - 20:06

    Papa:

    Gaaf reisverslag, klasse die plaatsing bij de hockey. Maak er tijdens het tournooi wat moois van en probeer tussendoor ook nog wat te slapen

  • 20 Augustus 2010 - 20:08

    Mama:

    Pfffffffffff ik word al moe als ik dit allemaal lees. Maar wat maak jij veel mee in die korte tijd dat je er bent. Grandioos hoor. Heel leuk dat je senior bent en dat je ook nog eens in het varsity-team zit.
    Hier is Cesare vandaag gearriveerd dus ons avontuur begint nu ook!
    Veel succes volgende week op school en veel liefs van je trotse moeder.

  • 20 Augustus 2010 - 20:38

    Bettie:

    Hey Lonneke,
    Wauw! wat een belevenissen daar in het verre Amerika. Fijn dat iedereen je zo hartelijk ontvangt. Heel veel suc6 met die wedstrijden/trainingen en met school.
    Greetzzzz from Dieren.

  • 20 Augustus 2010 - 21:06

    Gerrit HofstrA:

    Beste Lonneke,
    Ik vind het heel moedig en stoer wat je doet. Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen. Suc6 in de USA
    Groet Gerrit Hofstra

  • 20 Augustus 2010 - 22:25

    Marian:

    Klinkt errug druk! Maar dat is goed, want dan heb je geen seconde de tijd om aan ons allemaal hier te denken en om je liefste nicht, achterneefje en aangetrouwde neef te missen!
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, dikke kus van ons xxx

  • 21 Augustus 2010 - 01:18

    Lisette:

    In een plaatsje 15 minuten bij mij vandaan is ook een YMCA!:D
    Wel vet goed dat je in het varsity hockyteam zit!
    Ik hoop dat je het erg naar je zin krijgt, maar zo te horen wel!


  • 21 Augustus 2010 - 09:57

    Marloes:

    Coool haha vandaag word je faaaacking diehard gedood 6.45 op! ik stond om 11 uur op hihi. Naja, het was vrijwillig (a) (dom, maar vrijwillig)
    Moet je ook chocolate chip cookies eten voor ontbijt & lunch? Ik hoor wel of je gewonnen hebt of niet ;D Wel een beetje kut van het weer.
    xxxx

  • 21 Augustus 2010 - 17:08

    Ingeborg:

    Wat een verhaal voor de eerste dagen. Volgens mij wordt het een heel boek als je zo doorgaat.

  • 23 Augustus 2010 - 13:45

    O&O:

    Lief Lonneke,we zijn erg
    blij met je pittige vakken-pakket; een echte uitdaging,daar ging je toch voor?
    maak het waar! heel veel liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 49585

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: