School en meer.... 1e maand voorbij! (Deel 1) - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu School en meer.... 1e maand voorbij! (Deel 1) - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

School en meer.... 1e maand voorbij! (Deel 1)

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

15 September 2010 | Verenigde Staten, Dover

HEE!!

Ik heb al heel lang niets meer geschreven, maar me internet werkte niet zo goed, dus ik heb een excuus.:P De helft hiervan heb ik ook al eerder geschreven en ik zal proberen om zoveel mogelijk van wat ik gedaan heb te vertellen. Ik ben voor het eerst naar school geweest en ik heb nog wat dingen gedaan.

Mijn eerste schooldag was vrijdag 2 weken geleden. Het was echt een chaos, want ze hebben dit jaar een nieuw systeem ingevoerd. Ze hebben nu block-scheduling. Dat is een A-dag (dag met bepaalde vakken) en een B-dag (dag met bepaalde vakken) en niemand was daar nog echt aan gewend. Maar ik ben niet eens verdwaald en dat is echt mogelijk hier op school, want het is groot en onoverzichtelijk, want alles ziet er precies hetzelfde uit. Ik zat alleen wel een keer in het verkeerde lokaal, maar ik was niet de enige, want ze hadden plotseling 2 uren omgewisseld, en dat wist ik wel, maar daardoor keek ik verkeerd op me rooster en ging ik dus naar het verkeerde vak. Die eerste dag hadden we de A- en B-vakken achter elkaar, maar ik vond het niet echt leuk, want ik had allemaal saaie vakken en CP-vakken. Dat is het laagste en in die klassen zitten allemaal vage en verkeerde mensen en de helft slaapt. Ik heb dance die dag ook meteen veranderd, want dat vond ik niet echt leuk en daarvoor in de plaats heb ik nu Criminal Justice. Me biologiedocent liet me niet eens de klas in, omdat ze het onzin vond dat ik CP-bio had, dus heb ik dat meteen veranderd. Daarvoor in de plaats heb ik nu honors chemistry. (Scheikunde op normaal niveau, maar tot nu toe nog heel makkelijk). Ik had eerst ook algebra 1, maar daar zat ik in een klas met alleen maar freshman en ik had alles daarvan en van algebra 2 al geleerd, dus hebben ze me verplaatst naar Pre-Calculus. Dat is ook alsnog makkelijk, want hier is dat een seniorklas en ik heb hoofstuk 1 vorig jaar al gehad. Erg veel moeite hoef ik hier dus niet te doen.

Gisteren twee weken geleden had ik weer een playday. Ik heb toen maar 2 van de 6 wedstrijden gespeeld, maar meer ging ook niet omdat ik last van me been heb. Er zijn nu definitieve teams en omdat ik half geblesseerd ben en omdat ik heel slecht ben in rennen:P (dat vindt de coach heel belangrijk) speel ik nu JV. Dat is gewoon het tweede team. Maar ja, het boeit me niet echt. Zaterdagavond ben ik naar de film geweest. Samen met Amy en Mya en Vinny heb ik The Sorcerer's Apprentice gezien. Was niet heel boeiend, maar het was ook een kinderfilm.

Maandag begonnen de normale schooldagen en dat was op zich wel prima. Het is geen hele boeiende school en het is best wel saai, maar het gaat wel. Verder zitten er gewoon heel veel vage mensen bij mij op school en leer ik nog niet zoveel mensen kennen. Bij de lunch kijk ik ook nog steeds bij wie ik dit keer weer kan zitten.:P Er zijn namelijk drie verschillende lunches, dus niet iedereen heeft tegelijk lunch. Verder is de lunch best wel smerig, maar ik maak me account op en dat ga ik lunch meenemen. Ik heb zelfs nog nooit friet genomen. Goed he?:P

O ja, me rooster is nu:
A-day:
- Criminal Justice CP (CP met alleen normale mensen en vooral seniors.)
- Study Hall (Dat ik dat heb ben ik dan alleen weer niet blij mee. Het is echt saai en je moet je maar gewoon 90 minuten zelf vermaken.)
- US History CP (Enige CP-klas waar ik nog wel met mislukte mensen zit).
-Spanish 1

B-day:
- English 11 Honors
- Chemistry Honors
- Pre-Calculus
- Chorus

School begint elke dag om half 8 en daar moet ik nog wel aan wennen. Dat betekent namelijk dat ik om half 6 op moet staan. Dan gaan we om 6.35 weg om Mya en Vinny naar daycare te brengen. Dan komen we langs een heel Amishdorp. Die hebben ze ook nog in Dover. Dan ben ik rond 7.05 op school en dan moet ik nog tot 7.20 wachten tot ik naar binnen mag. Erg vermoeiend dus. 's Middags na school heb ik elke dag practice van 3.45 tot 6.15 en daarna krijg ik een ride home van een meisje die vlakbij woont, Rachel.

Een deel van dit verhaal heb ik tijdens me study-hall geschreven, omdat ik dan echt niets te doen heb en op gegeven moment vroeg zo'n jongen wat ik aan het doen was. Hij was de eerste die iets over Nederland wist. Het ging dan wel over wiet in Amsterdam, maar toch. En aangezien ik heel veel te vertellen heb en het anders nog heel lang gaat duren voor dit erop komt, aangezien ik geen tijd heb, noem ik dit gewoon deel 1 en komt deel 2 zo snel mogelijk..

Xx Lonneke

  • 15 September 2010 - 21:16

    Mama:

    Ik heb je net uitgebreid gesproken via msn, maar toch is het leuk om alles rustig na te lezen. En die vage mensen laat je maar links liggen, zoek de leuke maar op.
    Wat zou ik ook graag zo'n Amish dorp willen zien. Wie weet kun je ons er volgend jaar rondleiden! We zullen hard sparen.
    Kusjes en liefs van mama.

  • 16 September 2010 - 04:42

    Papa:

    Hartstikke leuk zo'n verslag.Ik kijk uit naar het 2e deel. Wat houdt die daycare nu eigenlijk in? want je "broer en zus" zitten toch gewoon op school. Kan je in de Study hall niet gewoon je huiswerk maken of heb je dat niet?

    liefs
    papa

  • 16 September 2010 - 07:06

    O&O:

    Lieve Lonneke.
    War fijn zo'n uitgebreid verslag van je te krijgen!
    We kijken dan ook uit naar deel 2.
    Tja meidje, overal is wel wat, maar we krijgen de indruk dat het je al met al wel bevalt.
    Wat vliegt de tijd! De volgende maand ben je alweer jarig!!
    Hier bij ons is alles nog bij het "oude". Wij gaan door met adem halen
    en doen ons best.
    Onze lieve Heer doet de rest.!
    Hou je haaks en tot de volgendekeer.
    xxxO&O

  • 16 September 2010 - 11:01

    Bettie:

    Hey Lonneke,
    Bij ons begon de dag vanochtend zo: "jongens, Lonneke heeft weer geschreven"!! Allemaal naar de computer, even snel kijken, daarna snel de deur uit om te werken en naar school. Ook hier is de vakantie nu echt wel voorbij. Wat moet jij toch vroeg op school zijn!? best lange dagen ook nog. Hoe dan ook, veel suc6 maar weer en veel plezier, maar dat heb je volgens mij ook. Greetzzzz from Dieren.

  • 16 September 2010 - 15:28

    Andrea:

    Wat leuk zo'n verslag en die foto's. Aardig wat te lezen zo. Nog bedankt voor je kaart trouwens.

    Groetjes uit Holland.
    Andrea

  • 16 September 2010 - 17:07

    Marian:

    Ja, leesvoer! Goed om te lezen dat de hele makkelijke vakken wel omgeruild konden worden. En met wat overblijft moet je het dan maar doen. Hopelijk vind je snel ook wat lunchmates, dat zou wel gezellig zijn. Blijf genieten, we denken aan je.

  • 17 September 2010 - 10:33

    Bert En Anneke:

    Lekker leesvoer! Ga zo door. Maarree een hockeyteam heeft toch niet zoveel speelsters nodig? Veel plezier nog en sterkte op school.
    Kusjes

  • 17 September 2010 - 21:12

    Anniek:

    Wat leuk om dit weer te lezen. Haha, echt weer wat anders dan de schoolsystemen in Nederland. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag meid! :D Heb echt gelachen, ik zie het namelijk allemaal voor me van toen ik er was.
    Ben je een beetje blij met het eten? ;)
    Liefs, Anniek

  • 19 September 2010 - 10:45

    Iet Van Der Heiden:

    hoi lonneke,leuk om je te volgenen, ik hoop en denk wel dat je je draai zult vinden.trouwens je hebt het getroffen met je gastgezin.geniet van alles,want voordat je het weet is het jaar voorbij.groetjes uit puttershoek.IET EN KOR.

  • 24 September 2010 - 09:11

    Connie:

    Ha Lonneke,

    Ik ben blij met een bericht van jou! Dank voor je mooie schrijven.
    Ook ik kijk uit naar het volgende deel.

    Hoe is het sporten op school?

    Hoe ver is je school van huis? Hoe verplaats je je?

    geniet van je verblijf;

    groet uit Holland
    Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 49573

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: