50 dagen in Amerika!! :D - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu 50 dagen in Amerika!! :D - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

50 dagen in Amerika!! :D

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 September 2010 | Verenigde Staten, Dover

Hee!

Sorry dat ik zo lang niets meer geschreven heb. Ik ga het vanaf nu echt proberen bij te houden. Ik ga maar gewoon even kort samenvatten wat ik gedaan heb de laatste tijd.

Twee weken geleden ofzo hadden we 's middags een barbecue bij Jeanine. Dat is de AFS-vrijwilliger in mijn regio. Ik was daar samen met een Braziliaans meisje, Bruna en een Frans meisje, Alixia (zij zit bij mij op school). Ik had Bruna al een keer gezien bij de orientatie toen we hier aankwamen, maar Alixia had ik nog nooit gezien, dus dat was best leuk. Jeanine had een zwembad, dus we hebben samen met Vinny en Mya maar gewoon wat gezwomen. En hamburgers gegeten.:P Ik eet behoorlijk veel fastfood hier.. De week daarna ben ik gewoon naar school geweest en hadden we wat hockeywedstrijden.

Het weekend daarna hadden we onze tweede AFS-orientatie. We gingen naar Cape Henlopen State Park (dat is ergens in Delaware) en alle AFS-studenten die in Delaware zijn, waren daar. Ik heb daar allemaal nieuwe mensen ontmoet, dus dat was best leuk. Iedereen kwam echt van over de hele wereld. We hadden mensen uit Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Turkmenistan, Thailand, Japan, de Filipijnen, Brazilië en Panama. Vrijdagavond hebben gewoon wat kennismakingsdingen gedaan en hebben de AFS volunteers wat dingen gezegd. Zaterdagochtend hadden we echt een slecht ontbijt, iedereen die niet Amerikaans was vond dat,:P want het was echt heel ongezond. Daarna gingen we zo'n soort spel doen, waarbij we geblindoekt onze weg door het gebouw moesten vinden. Dat moesten we doen doordat de jongen uit de Filipijnen (bijna) blind is en ze vonden dat wij moesten ervaren hoe dat is. De rest van de ochtend hebben ze weer wat dingen gezegd en 's middags zijn we naar het strand geweest. De golven daar zijn echt zo sterk, we konden niet eens staan in zee. Dat maakte het best wel grappig. Die dag ook nog wat gefrisbeed en nog wat meer gepraat. 's Avonds vonden we uit (voor de mensen met wie ik dit altijd speel!) dat de Duitse en Franse mensen weerwolven kenden!! We hebben geprobeerd het de rest van de mensen uit te leggen, maar dat is mislukt. Daarna zijn we in het donker nog een keer naar het strand geweest en op de heenweg heb ik de hele tijd met zo'n jongen gepraat, Kevin uit Panama, en dat was best wel grappig, want hij was er pas een week en sprak heel weinig Engels, dus we hebben serieus gewoon in het Spaans gepraat. Niet dat, dat echt lukte, maar toch.:P Zondag ben ik weer naar huis gegaan en toen had ik 's avonds weer hockey practice. 7 dagen per week, echt niet leuk, maar ja. Die week ben ik weer naar school geweest en weer gehockeyd en toen was het alweer afgelopen weekend.

Afgelopen vrijdag had ik vrij en toen zijn we naar de boot geweest. Het was 35 graden (ik weet dat het bij jullie stormt enzo) dus dat was echt leuk. De hele tijd op de boot liggen zonnen. Vinny was jarig vorige week, dus zaterdag hadden we zijn feest. Dat was bij zo'n fruitteler en daar hebben al die kinderen gespeeld en zo en ik heb me eerste hayride gehad. Dan ga je achter een tractor in een aanhanger vol met hooibalen een beetje rondrijden. Me Spaans leraar was daar ook, omdat Vinny bevriend is met zijn dochter en hij vroeg me hoe je Heineken nou uitsprak.:P Hij zei zo: I was talking to my wife about it and I wasn't sure how to say it, so then I thought, hey I have to ask Lonneke, she must know it.:P Ik heb dat weekend ook Amy's ouders ontmoet. Die komen uit Iowa (16 uur rijden) dus die zien ze niet zo vaak. Ze waren redelijk apart, maar ze waren wel aardig. Zaterdagavond ben ik even bij me buren thuis geweest. Molly, hun dochter komt weer thuis wonen en die is echt gestoord en ze vroeg me of ik even met hun mee naar huis ging, want ze wou me laten zien hoe ze prank calls deden. Ze gingen dus met een onbekend nummer hun vrienden bellen en dan via de computer allerlei verkeerde en hele vage dingen zeggen. Dat was echt zo grappig. Zondag zijn we naar de NASCAR race geweest. Dat is hier in Dover en is om een of andere reden echt heel populair. Ze hadden al 95 laps gereden voordat ik doorhad wat ze nou eigenlijk aan het doen hadden maar oke. Het was best saai, maar gelukkig vond iedereen dat. Deze week ben ik weer gewoon naar school geweest en heb ik verder niet echt meer iets gedaan. Vandaag heeft het heel erg gestormd en daardoor werd onze hockeywedstrijd afgelast en daar was ik echt heel erg blij mee, want ik had geen zin. Rachel heeft me toen een ride home gegeven, maar ze had eerst nog French Club, dus heb ik daar een beetje rondgehangen met de mensen die frans hebben. Alixia (franse meisje) was daar ook, dus dat was wel gezellig. Vanmiddag ben ik naar de YMCA geweest en heb ik gezwommen met Vinny en Mya. Vanavond hebben we Quiddler gespeeld. Soort scrabble met kaarten en volgens mij wordt me Engels al beter.

O ja.. Gisteren heb ik me progress report gehad. Dat is een soort tijdelijk rapport dat je krijgt halverwege de periode. Ik had voor me al me vakken een A, behalve voor Spaans, dat was een B, maar dat was niet echt mijn schuld, maar ja en ik had een onvoldoende voor Engels, maar dat is gewoon echt heel moeilijk. Maar ja, ik los het wel op.

Dit weekend gaan we naar Pennsylvania, naar van die grotten en ik ga misschien iets doen met Bruna en Alixia. Verder heb ik gewoon weer practice, maar dat is het. Niet heel veel boeiends.

Ik zal er snel weer foto's op zetten en ik heb nog een paar dingen te vertellen. Misschien doe ik dat morgen.

Veel plezier in Nederland!!

Xx Lonneke

  • 01 Oktober 2010 - 03:25

    Papa:

    Zo nu ben ik eens de eerste die kan reageren. De tijd gaat wel erg snel. Moet ik je hier weer aanmelden bij Phoenix, of heb je het nu wel gehad met hockey. Dat spel met de blinddoek was voor jouw toch niet helemaal onbekend (Museum in Nijmegen). Maar zo te lezen heb je het erg naar je zin en pas je je aardig aan de Amerikanen aan. Het fastfood word dus wel een probleem of los je dat anders op? Ik hoop dat we snel het restant horen. Groetjes vanuit een koud en nat Nederland,

  • 01 Oktober 2010 - 05:10

    Tessa:

    je faalt in Engels. hahhha

  • 01 Oktober 2010 - 05:32

    Mama:

    Wat een schitterend tussenrapport! Ik ben trots op je en al in het spaans kletsen met een jongen, dat doe ik je niet na. Leuk dat je al die andere exchanges hebt ontmoet, hou maar leuk contact met ze.
    Graag had ik je willen zien bij die hayride, lijkt me wel heel grappig! En hoe vond je de deken van Amy's moeder? Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen!
    Veel liefs en kusjes van je moeder.

  • 01 Oktober 2010 - 06:22

    Bert En An:

    Ik zie het al helemaal voor me, al die uitstapjes die je maakt. Sommige komen me errug bekend voor. Hoe gaat het nu met je lunchmates? Al wat leuke maatjes gevonden?
    Succes en kusjes

  • 01 Oktober 2010 - 06:45

    Bettie:

    Hey Lonneke,
    Geweldig om zoveel mensen te ontmoeten uit al die verschillende landen! En je moet maar zo denken, het is natuurlijk voor iedereen spannend die ver van huis is. Maar zo maak je ook snel contact.
    Je moet wel erg veel hockeyen, mag dus wel vaker stormen. Maar met 35 graden op een boot zonnen!!!! mmmm niet verkeerd. Ben benieuwd naar de foto's. Greetzzz uit een mistig Dieren.

  • 01 Oktober 2010 - 09:43

    O&O:

    Lief,lief Lonneke, wat heerlijk zo'n lange weblog!we genieten van al je verhalen. Wat leuk dat je naar die bbq bij Jeanine ook Vinny en Mya mee kon nemen, ik denk wel dat die kinderen dol op je zijn .In de krant kijk ik ieder dag naar de temperatuur in New York en neem aan dat dat bij jou ongeveer net zo zal zijn, maar in de loop van deze week gaat die wel naar beneden,hoor!Ik hoop wel dat je warmere kleren hebt dan je hier nog wel eens in winter draagthet kan daar wel heel erg koud worden!Lieve meid, houd goede moed want zoals je weet:bij ons gaat alles goed. Veel liefs , Opa en oma
    P.S. Proficiat met je "rapport"!!

  • 01 Oktober 2010 - 10:53

    Hannah:

    Hee Lonnie!
    Klinkt leuk allemaal :) Een onvoelde voor Engels haha, jij was altijd 10x beter dan ik! Maar 't komt vast wel weer goed! En ik ben jaloers op jou weer! Ik zit elke dag te rillen op de fiets :)
    Maaare ik zit in de media en ga weer verder met werken ^^
    Veeeeel plezier nog! xxxxx

  • 01 Oktober 2010 - 17:48

    Iet Van Der Heiden:

    Hoi Lonneke
    Ik heb weer genoten van je verhaal en kijk weer uit naar het volgende deel van je schrijf kunst.Fijn dat het goed met je gaat.
    Groetjes van uit Puttershoek.

  • 01 Oktober 2010 - 19:38

    Marloes:

    "Zaterdagochtend hadden we echt een slecht ontbijt, iedereen die niet Amerikaans was vond dat, want het was echt heel ongezond. " Nou ben ik wel benieuwd wat dat is hé ;)
    Maaar het is chil dus. Hier ook! Dit weekend wordt chilllllll het is 3 oktober zondag en dat is leids ontzet! Dat betekent: morgen & overmorgen & maandag diehard uit :) :) :) wordt echt héél leuk.
    Euh en ja verder is 't ook gewoon chil school=saai maar Romereis is nu dus er vallen leraren van 3 vakken uit, dus wat chiller. en dan herfstvakantie ! beter.

    xoxoo!

    ps: onvoldoende big deal;]
    pps: 2 jongens stalken me ^.^ (beide niet gewenst) (geen een wel gewenst helaas)

  • 02 Oktober 2010 - 12:53

    Eef:

    heel leuk weer, Lonneke, om te lezen wat je allemaal doet en bezog houdt! Bijna teveel om op te noemen lijkt het soms wel! Kun je ook af en toe gewoon een boek lezen of zo?
    Zeg, iets anders, het valt me op dat je zoveel schrijft van wat je allemaal doet en meemaakt, maar niet altijd wat je ervan vind (behalve als het saai is :-) ;-)). Voel je je b.v. al lekker op je plek, b.v. je eigen kamer enzo? En ben je op school en/of hockey al öne of the guys"? Verder: gewoon doorgaan, is mijn devies; en ons een beetje laten mee-gluren!
    Bye!
    Eef

  • 03 Oktober 2010 - 08:24

    Connie:

    ha lonneke

    dank voor je verhaal
    je maakt veel mee;
    geniet er van; leuk dat je het wilt delen met ons;
    denk je al in het Engels?

  • 04 Oktober 2010 - 17:56

    Lisette De Jong:

    Volgens mij heb je het ook hartstikke druk! maar wel leuk!
    & succes met hockey, en wanneer is homecoming bij jou?
    Ik zit hier nu namelijk als in het hawaii verkleed op school, jouw blog te lezen, haha!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 49572

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: