Enorm veel gebeurd!! Het is zo leuk!!:D - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu Enorm veel gebeurd!! Het is zo leuk!!:D - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

Enorm veel gebeurd!! Het is zo leuk!!:D

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

21 November 2010 | Verenigde Staten, Dover

Hee allemaal!!

Ik heb echt al zo lang niets meer geschreven. Het is gewoon al meer dan een maand geleden. Ik ben echt veel te lui.:P Het is hier echt heel erg leuk en ik heb heel erg veel gedaan en ik ga proberen om me zoveel mogelijk te herinneren en zoveel mogelijk te vertellen.

De laatste keer dat ik schreef was ik een beetje chagrijnig. Het was zaterdagochtend en ik was bijna jarig en ik zat zo tegen Tessa te zeuren dat het heel saai zou gaan worden en dat ik waarschijnlijk geen feest zo gaan geven enzo, maar ja. Toen ik klaar was met hierop schrijven, zei Jeff dat we gingen lunchen, dus wij zo naar de pizzeria rijden. Toen had Amy serieus een hele surpriseparty voor me georganiseerd. Ik had gewoon me Sweet 16!! Yasemin, Alanna, Adaria, Jess, Lael, Bruna, Alixia, Andrea en Rachel waren er. Verder was Amy er met Mya en Vinny en Amy's moeder was er. Jeanine (AFS-vrijwilliger) en haar man Chuck waren er en verder nog LaWanda en Gwen (moeder en zusje van Alanna). Ik heb echt allemaal leuke cadeautjes gehad en het was heel gezellig. Ook echt hele lekkere taart. Amerikaanse taarten zijn echt geweldig.

Die week was spiritweek. Dat is de week voor Homecoming en dan heeft elke dag een andere thema. Maandag was Retrodag. Sommige mensen zagen er inderdaad echt heel retro uit, maar ik heb daar niet echt iets voor gedaan. Dinsdag was klaskleurendag. Seniors waren groen, dus ik heb groen gedragen . Woensdag was jerseydag, maar toen was ik jarig, dus toen wou ik er wel leuk uitzien, dus dat heb ik niet gedaan. Donderdag was twindag, maar dat hebben ik en de meeste mensen niet gedaan en vrijdag was schoolkleurendag. Dat is blauw en wit, dus toen had ik blauw en wit aan. Vrijdag hadden we maar een halve dag, dus toen ben ik lekker naar huis gegaan. 2 uur later weer terug naar school, want 's middags was de Homecoming Parade en met hockey hadden we een wagen. Die hadden we dus klaargemaakt en daarna in de parade gereden en snoep naar kinderen gegooid. 's Avonds was de Homecoming Game. Dat is zeg maar de footballgame van het jaar en iedereen had er echt zin in, omdat ze tegen een heel slecht team moeten en ons team is best goed, maar helaas hebben ze toch verloren. Best jammer. Het was wel best leuk. Het was heel gezellig. Ik kwam Alixia daar tegen, dus ik was de hele avond met haar en zij legde het me een beetje uit, want zij ging elke week en ik was nog nooit geweest. Football is best leuk, alhoewel het eigenlijk alleen maar mensen zijn die boven op elkaar springen. Verder is het soms best irritant, omdat ze letterlijk elke 5 seconden stoppen en dan wordt de tijd weer stil gezet, dus het duurt heel lang. Maar ja.. Het was ijskoud, maar heel veel chocolademelk en het was heel leuk!! Zaterdag was homecoming. Ik had nog geen schoenen, dus Amy en ik hebben echt uren naar schoenen gezocht. Geen goede gevonden, maar ik had een paar dat wel ging. Toen heb ik me 's avonds klaar gemaakt en toen heeft Joan me haar gedaan. Het zag er echt heel mooi uit!! Daarna ben ik naar Rachel gegaan en daar heb ik samen met haar en haar vrienden gegeten. Daarna naar de Homecoming Dance gegaan!! Het was echt heel leuk. Het was een heel slecht feest en de muziek was best slecht, maar ja. De eerste helft van de avond was ik met Rachel en haar vrienden en de tweede helft van de avond met Alixia. Het was heel leuk!!

Op woensdag zijn we ook voor mijn verjaardag naar de Cheesecake Factory geweest. Dat is zo'n restaurant waar ze als toetje Cheesecake hebben en dat had ik nog nooit gehad en dat was heel lekker!!

Dat weekend zijn we met Mya, Amy, Vinny en Molly naar de pumpkinpatch geweest en hebben we pompoenen uitgezocht. Verder niet echt iets gedaan dat weekend, volgens mij..

Wat ik die week daarna heb gedaan kan ik me niet meer herinneren. Ik heb in ieder geval gehockeyd. Dat weekend was Halloween. Zaterdagochtend zijn we naar Cape Henlopen, naar de pier gegaan en daar hebben we naar de Halloween optocht gekeken. Dat was best saai, maar het ging wel. 's Avonds gingen we trick or treaten. Amy had het vreselijkste kostuum ooit voor me besteld, dus ik schaamde met echt dood, maar ja. Samen met Alanna, heb ik getrick or treat, met Mya, Vinny, Gwen en Brady (jongetje uit de buurt). Dat was best leuk, maar wel heel koud.

De week daarna heb ik weer gehockeyd en dat was het volgens mij.

De maandag en dinsdag daarna hadden we vrij van school en op dinsdag zijn we naar D.C. gegaan. Dit keer met Amy, Mya en Vinny en een vriendin van Amy. We zijn toen naar het Museum of National History geweest. Daar heb ik die schoentjes van The Wiz gezien en de originele Kermit de Kikker en nog wat dingen. Ik heb ook schaatsen gezien, waarop stond: Made in the Netherlands!!:P
Daarna zijn we met een fietstaxi naar het Witte Huis gereden, dus die heb ik ook gezien!! Daarna zijn we naar het Museum of Natural History geweest. Dat is het museum waar Night at the Museum II is opgenomen. Dat was ook best wel leuk. Het was best grappig, want we gingen daarheen met de metro. Die noemen ze hier gewoon de trein, maar voor die vriendin van Amy, ze was 60 ofzo, was het gewoon echt de eerste keer ooit dat ze dat gedaan had. En ik zat zo van, ik kan niet een tellen hoe vaak ik met de trein ben gegaan. Best grappig.. Daarna nog naar het museum van Air en Space gegaan en daar in zo'n vliegtuigsimulator gegaan. Dat was best grappig. En ik ben gewoon in de draaimolen geweest met Mya en Vinny. Ik schaamde wel dood. Was wel best weer een keer leuk om op zo'n paard te zitten, toch.:P Daarna weer naar huis gegaan. Oo ja.. Die maandag was Seniornight bij hockey. Dan lopen alle seniors het veld op en dan worden ze omgeroepen enzo en ik dus ook. Het team had een poster voor me gemaakt en brownies voor me gebakken en ik mocht die avond ook Varsity spelen. Het was een van de enigste wedstrijden die ze gewonnen hebben, dus dat was best leuk!! Die donderdag ws hockey afgelopen. Daar ben ik best wel blij mee.

Die zaterdag had ik een chorusconcert. Toen moest ik dus met het koor optreden op school. Was wel leuk, maar verder niet zo boeiend. Daarna ging ik naar Alixia, want die hield een feest. Het was een feest gewoon voor de lol en surpriseparty voor Kevin (exchange student), hij werd 18. Bruna en Lukas (exchange student) waren er ook en verder Anthony, Alissa, Marissa en Kalia. Dat zijn vrienden van school. Het was echt heel gezellig. Ik, Kevin en Lukas zijn blijven slapen en toen zijn we om 2 uur 's nachts na 4 uur fear factor kijken op de bank in onze kleren gaan slapen.:P De dag daarna zijn we naar de mall geweest en Kevin en Lukas bleven serieus dingen kopen en Alixia en ik hebben helemaal niks gekocht.:P Het was echt een heel leuk weekend.

2 weken geleden ben ik op dinsdag met een fieldtrip meegeweest als peer-tutor. Dat is wat ik doe in Amy's klas. We zijn toen naar het Vrijheidsbeeld geweest!! We zijn ook naar dat museum op Ellis Island geweest en dat was best interessant, maar het Vrijheidsbeeld was echt heel vet!! Het is echt leuk dat ik daar geweest ben.

Afgelopen donderdag was het veteranendag hadden we vrij. We zijn toen naar Chick-Fil-A geweest voor Gwen's verjaardag en toen heeft Alanne me overgehaald om toch te gaan zwemmen.

Afgelopen vrijdagavond heb ik bij Jeanine (AFS) geslapen, ,omdat we de dag daarna naar D.C. gingen met AFS. De derde keer voor mij.:P Veronica (exchange student) sliep daar ook. Het was best saai, maar ja. De dag daarna dus naar D.C. geweest. We waren daar met Kevin, Lukas, mij, Alixia, Bruna, Daisuke, Henri en Sam. Veronica was niet meegegaan, want die was ziek. De bedoeling was dat we gewoon de hele dag in groepjes rond gingen lopen en de musea bekijken. We begonnen ook in kleine groepjes, maar toen we de straat over waren gestoken, waren we alweer met z'n allen. We hebben de hele dag ook geen museum gezien. We zijn naar het Witte Huis gelopen en we zijn naar het Ronald Reagan Building gelopen voor lunch, maar dat was het zo ongeveer in 7 uur. We hebben gewoon heel veel gepraat en heel veel domme foto's gemaakt. Het was echt heel erg gezellig!! Oo ja, de laatste 10 minuten zijn we in een museum geweest, maar we hebben op een bankje gezeten en niks gezien om een of andere reden.:P Daarna weer verzameld met Jeanine en wat ouders en toen naar de monumenten gereden. Eerst het Jefferson Monument gezien en daarna het Lincoln Memorial en we zijn langs het Vietnam Memorial gelopen. Die dag was echt super en ik heb nog nooit zoveel debiele foto's genomen. Het was echt heel leuk!!!!!!!

Afgelopen maandag is zwemmen begonnen. Ik heb echt het vreselijkste zwempak ooit. In Dover verkopen ze, ze niet en Amy was in Pennsylvania, dus heeft zij er daar een voor mij gekocht. Ze had Mya en Vinny alleen laten kiezen, maar ja. Ik koop ooit wel een nieuwe.:P Zwemmen is wel echt veel beter dan hockey. Best leuk, maar niet zo vermoeiend, niet zo veel, niet zo laat en niet zo streng. Beter dus.
De rest van de week gewoon school gehad en niet echt iets gedaan. Donderdagavond ging de buurt versieringen maken voor een kerstboom bij ons thuis en toen heb ik gewoon met Lily en Jessica op de bank gezeten en gepraat. Dat was best gezellig. Oo ja, we zijn nuttig geweest voor drie minuten ofzo. We hebben lintjes om zo'n 15 kerstballen gedaan.:P
Gisteravond hebben we met de hele buurt bij de Pizza Hut gegeten. Was heel gezellig. Gewoon weer met Lily en Jessica gepraat enzo en met zo'n collega van Jeff gepraat, want die had voor ze werk in Nederland gewoond. Het was best grappig, want Jeff wou plaats voor hem maken, dus hij zei zo tegen mij: Lonneke, ga eens weg hier, ga bij de andere kinderen zitten. Hij is altijd zo lullig en op zich best wel voor de lol, maar ik ben eraan gewend dus het kon mij niet schelen en die man zei zo tegen hem: Oh, that's rude en toen zei Jeff, oo dat is onze uitwisselingsstudent, dus dat boeit niet. En toen hoorde hij dat ik uit Nederland kwam en dat vond hij best leuk. Hij probeerde ook echt Nederlands tegen mij te praten, dus dat was best knap, aangezien het echt heel lang geleden was. Hij hield ecth heel erg van Nederland, zei hij. Hij miste het best wel. Daarna zijn we naar een hotel geweest om de kerstboom te versieren. Het is een boom voor het goede doel. Die versier je dan en die blijft daar en die verkopen ze dan later voor het goede doel. Ik ben alleen niet echt heel nuttig gezeten, want ik heb gewoon met Lily daar rondgelopen. Ze zei zo dat ze dat al 6 jaar deed en dat ze nog nooit had geholpen.:P Daarna hebben we gewoon met Jessica en haar vriendinnen in de hal gezeten en nog 5 minuten nuttig geweest door op drie kinderen te letten toen Amy en haar vriendin naar het casino gingen.

Vandaag is Alanna geweest met Gwen en Alanna en ik hebben gewoon een film gekeken. De meubels voor de nieuwe woonkamer zijn er eindelijk en de bank is echt mega en heel relaxt. Allemaal voetsteunen of hoe je die dingen ook noemt en cupholders. Echt heel leuk. En met die grote tv erbij is het echt leuk om hier tv te kijken, nu!!:P

Daarna naar zo'n carwash ding gegaan en de auto gestofzuigd en daarna naar de pedicure. Dat is echt zo leuk. Ik heb echt geluk, dat ze dat praktisch elke maand doet. Echt leuk!! Daarna huissleutel voor mij laten maken. Oo jaa.. Eerst deden ze het huis en de deur nooit op slot, maar toen werd er ineens in de buurt in allemaal auto's ingebroken en toen kwamen we erachter dat er ook in Jeff's auto was ingebroken, dus nu doen ze allet toch maar wel op slot. Deuren hier zijn echt leuk. Hier horen mensen het echt als je kom binnen zegt en dat gebeurt dan ook de hele tijd. Om een of andere stomme reden vind ik dat heel leuk.

Oke, nu is het al een dag later, want toen ik gisteren klaar was met dit schrijven, drukte ik op opslaan en toen deed hij het niet en was de helft weer weg, dus vandaag schrijf ik de rest, maar weer.

Maar in ieder geval, de laatste tijd ws er ook echt de hele tijd iets aan de hand met auto's, want toen we terugkwamen van de Cheesecakefactory vonden we dat 'ie heel raar deed enzo en op een gegeven moment startte hij bijna niet meer, maar toen Jeff er thuis naar keek, zei hij dat het best wel meeviel. De volgende dag ging Jeff weg voor ze werk en Amy na school ergens heen ging, stond ze midden op een kruispunt en toen startte de auto niet meer. De dagen daarna namen we Jeff ze auto en toen na een paar dagen wilden we 's ochtends naar school gaan en toen startte zijn auto niet meer. We hebben serieus gewoon een week een huurauto gehad, omdat allebei de auto's gemaakt werden.:P

Vandaag ga ik op vakantie en ik heb er echt heel erg veel zin in!! We gaan op een cruise naar Florida en de Bahama's!! In Florida gaan we in ieder geval naar Sea World, maar wat we voor de rest gaan doen, weet ik nog niet. Ik heb er wel echt heel erg veel zin in!! Donderdag is het ook Thanksgiving dus daar zullen ze op de boot ook wel iets aan doen, maar het gaat echt heel leuk worden. Amy's hele familie gaat mee en ze zegt dat ze allemaal nogal vreemd zijn, dus dat gaat nog interessant worden, maar het wordt sowieso wel leuk. Ik heb er heel erg veel zin in!!

School is hier echt bijna net zoals in films. Ik heb echt zo'n grote locker. Niemand gebruikt ze, maar toch. Verder heb je echt een hallpass nodig als je naar de wc wilt ofzo en je elke ochtend van die announcements op tv. Je moet ook echt opstaan voor de pledge of allegiance. Dat is zo'n soort versje dat ze opzeggen. Een soort volkslied, maar dan gesproken. Verder hangen er Vincent van Gogh schilderijen door de hele school, dus het is toch nog een beetje Nederlands. Het enige dat hier wel een beetje anders is, is de band. Op de meeste scholen wordt je echt als vreemd beschouwd als je daarin zit en is de band ook heel klein, maar hier doet echt iedereen het en zitten er ook echt 150 mensen in ofzo. We zijn ook echt heel goed.

Verder heb ik niet echt meer iets te vertellen, maar ik hoop dat het goed gaat in Nederland!!

Xx Lonneke

• 21 November 2010 - 12:59

Tessa:

veel plezier! hier gaat het sneeuwen donderdag zegt het weerbericht, dit keer geen grapje haha

• 21 November 2010 - 13:16

Marloes:

Haha, ik hoop dat je het niet meent dat je nog nooit cheesecake hebt gegeten ö

• 21 November 2010 - 13:17

Marloes:

that's just wrong

• 21 November 2010 - 13:17

Mama:

Wat heerlijk om te horen hoe leuk je alles vindt! Je geniet duidelijk van alles wat je meemaakt. Kon ik maar eens om een hoekje kijken. Ik mis je best heel erg, maar ben blij dat je het zo goed getroffen hebt en dat je het zo naar je zin hebt. Fijn dat je nu gaat zwemmen, komen de kilootjes er misschien niet zo snel bij met al die lekkere en zoete taarten! Zwemmen wordt vast veel leuker en relaxter dan de hockey was. Naar de foto's te zien op facebook, was het dagje uit met AFS naar Washington duidelijk grandioos! Geniet van je cruise en tot gauw weer!

Liefs en kusjes van mama.

• 21 November 2010 - 14:44

Papa:

Gaaf verhaal, leuke dingen meegemaakt. Ik zou me wel kinnen vermaken met Jeff, lekker bot doen tegen elkaar. Ik hoop dat je het naar je zin hebt tijdens je vakantie, en dat je er leuke foto's maakt. Vergeet je geen kadootjes te kopen voor thank giving of hoeft dat niet.

• 21 November 2010 - 15:03

Bettie Brouwer:

Fijn dat het woord "leuk" zo vaak in je
    verslag voorkomt! Je hebt het echt
    heel erg naar je zin daar he?! Interessant, al die beroemde gebouwen en plaatsen te bezoeken.
    Veel plezier op de cruise, wij horen
    inderdaad dat het gaat sneeuwen!!! BRRR...Jij gaat dus gewoon ff naar
    Florida en de Bahama's. Geniet!!
    Hoe ziet dat badpak er nou uit dan??? Tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes uit Dieren.

• 22 November 2010 - 05:45

Marian:

Klinkt goed allemaal! D.C., NY gaaf hoor. Hoop voor je dat het ook nog gaat lukken iets meer van NY te zien. Maar nu eerst cruisen, zwaar hoor. Happy Thanksgiving alvast. X

• 23 November 2010 - 19:41

Eef:

Heerlijk genoten, ruim een half uur! van je enthousiaste verhalen, Lonneke!! Super gezellig! Vooral door gaan (= proberen door te gaan) hiermee.
    En nu alvast: heel veel plezier tijdens je fantastische cruise-reis natuurlijk: het grote genieten kan beginnen, ja toch??
    Hier alles prima hoor, als je tenminste eem a.s. winter, met hagel/sneeuw ook prima vind. Het is er nu nog niet, maar al een paar dagen wordt het voorspeld voor donderdag. Dus reken maar dat wanneer jij heerlijk naar die zon en warmte vaart, het hier echt gaat winteren. Op televisie natuurlijk ook veel schaatswedstrijden te zien, maar als je fan bent van Sven Kramer dan heb je pech: blessures; die doet voorlopig niet mee.
    Verder hier alles zoals je het hebt achter gelaten; we moeten ook niet teveel veranderen zolang jij weg bent!! ;-)
    liefs en kus,
    eef

• 24 November 2010 - 12:04

Anneke En Bert:

Hoi meiske,
    We hopen dat je veel plezier hebt beleefd aan je cruise en zijn berebenieuwd hoe dat bevallen is. Wij zullen het wel doen met wat natte en/of droge sneeuw! Happy Thanksgiving

• 27 November 2010 - 08:20

Anniek:

He meis.
    Echt superleuk om weer zo'n ongelofelijk lang verhaal te lezen. Knap dat je het nog steeds een beetje bij houdt hoor! ;)
    Ik kijk nu alweer uit naar een volgend verhaal, geniet van je tijd daar :)
    Mis je. xx Anniek