D.C.!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu D.C.!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Dover, Verenigde Staten van Lonneke Holling - WaarBenJij.nu

D.C.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Lonneke Holling

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

16 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Dover

Hee!!

Ik heb weer wat dingen te vertellen. Ik was vorige week al met dit reisverslag begonnen en het duurde echt heel lang voordat ik klaar was. Toen drukte ik op verzenden en toen zei die: temporarily out of service. Toen was ik dus me reisverslag kwijt en toen kon ik weer opnieuw beginnen. Toen was ik heel chagrijnig en nu, een week later, ga ik het maar weer opnieuw doen.

Sinds ik hier ben heb ik echt al heel veel gedaan. Ik ben 3x naar de film geweest, ik heb gamenights gehad en we hebben nog heel veel andere dingen gedaan. Ik verveel me echt nooit.

We gaan hier heel vaak uit eten. Ik heb al Mexicaans, Japans/Chinees, Amerikaans en nog veel meer gegeten. Alles draait hier ook echt om eten. Waar je ook bent, je ziet altijd wel restaurants. We hebben ook een pakketje naar Nederland gestuurd met Amerikaans eten. Pop-tarts en twinkies en ik weet dat Tessa het in ieder geval heel smerig vond. Ik vind het echt lekker juist.

Ooh, ik hou echt van Wawa!! Dat is zo'n winkel waar ze alleen maar eten verkopen, maar ze hebben echt alles. Snacks, milkshakes, salades, brood, ontbijt, lunch, echt wat jemaar wil. Ik heb er gisteren nog chocoladepretzels gegeten. Die zijn zo lekker. Wawa is hier ook echt heel populair.

De meeste mensen weten niet wat Nederland is. Sommige mensen weten van de drugs enzo, maar dat is echt het enige, zo grappig. Laatst hadden we een hockeywedstrijd en ik was met twee van die meisjes uit me team aan het praten en toen vroeg een zo'n meisje (Stephanie) of het wel eens sneeuwt in Nederland. En toen zei Rachel zo, ja duhh, ze woont in de bergen. En ik moest zo hard lachen en ik zei zo: er is geen enkele berg in Nederland, en haar reactie was echt: oohh, dat dacht ik.:P

Vrijdag had ik practice en daarna heb ik gewoon thuis gezeten met Mya, Vinny en Lily, omdat Amy en Jeff weg waren. Eerst wou Mya, Lily helpen met haar geometry homework:P en het lukte nog half ook. En de rest van de avond Wizards of Waverly Place gekeken. Dat was weer wat minder. Van een hele avond Disney Channel wordt je toch echt wel gek. Zaterdag had ik practice om 6.45 's ochtends, echt vreselijk, maar ja. Daarna ben ik naar Alixia gegaan. Ik heb samen het haar en haar moeder de voortuin versierd voor halloween. We hebben graven met grafstenen gemaakt en wat pompoenen neergezet enzo. Was wel leuk. Daarna zijn we naar de mall geweest en hebben we lunch gehaald bij Subway. Daar kan je, je eigen sandwich maken. Altijd lekker. Daarna de rest van de dag geshopt. Echt teveel gekocht, maar ja.:P Alles is hier echt veel goedkoper.

De dag daarna zijn we naar de dierentuin geweest in Maryland. Op de heenweg raakten we de weg kwijt en we waren al lang de dierentuin voorbij en toen kwam ik op het geweldige idee om de GPS te gebruiken en dat werkte. Toen ging het regenen en we zijn maar een half uur ofzo in de dierentuin geweest. Was ook echt heel klein en was niet zo boeiend, maar toch. Daarna in een speeltuin, in de regen, gepicknickt en daarna op de weg naar huis, bij Wawa warme chocolademelk gehaald. Daar had ik toen wel echt behoefte aan. 's Avonds weer gewoon gehockeyd en dat was het volgens mij.

Toen op maandag weer gewoon naar school. Niks boeiends. Na school de wedstrijd ingehaald, die vorige week niet was doorgegaan vanwege de regen. Was een van de rivalen van mijn school, omdat ze zo dicht bij elkaar zijn en we waren veel beter, maar hebben alsnog 2-2 gelijk gespeeld. Varsity was ook beter, maar heeft 2-1 verloren. Kimbro (headcoach) was boos.

Dinsdag weer school. We kregen early dismissal (mag je eerder weg), omdat we een wedstrijd hadden. En ik had dat uur chorus, dus wij met ze allen weg terwijl ze aan het zingen waren. Toen kwamen we erachter dat we te vroeg weg waren gegaan, dus wij ons zo verstoppen in de hal. Daarna toch maar naar buiten gegaan. En wij bleven daar maar wachten, maar er kwam niemand. Toen zagen we op gegeven moment zo'n ander meisje van varsity, zij is aanvoerder, maar zij wist het ook niet. En toen kreeg zo'n ander meisje sms'je dat het was afgelast. Toen kwam de JV-coach (coach Hood) aanrijden en zelfs die wist het niet. We moesten het haar vertellen. Dus wij weer terug naar binnen. Blijkbaar had niemand een sms'je gekregen en het was niet omgeroepen. Echt heel handig, maar ja. Toen wisten we het in ieder geval. We hadden geen zin om terug naar de les te gaan, dus wij zijn in de gangen rond gaan lopen. Oo spijbelen. Maar na een kwartier besloten we dat we dat toch maar beter niet konden doen, dus wij uit de wc's gekomen, waar we ons verstopt hadden en maar weer terug naar chorus gegaan. Daar keek iedereen ons heel raar aan toen we met al onze spullen weer terug kwamen, maar ja. Who cares?
Daarna naar huis gegaan en met Amy wezen fitnessen. Ik ben echt goed bezig hier. Daarna uit eten geweest naar een Mexicaans restaurant en daarna naar een meubelwinkel geweest om een nieuwe bank te kopen. Waren echt heel comfortabel allemaal.:P

Woensdag weer school, niet zo boeiend en geen practice!!:D In plaats daarvan met Amy meegeweest naar haar aerobics, maar dat ga ik voorlopig niet meer doen. Was nogal saai. Wel echt heel vermoeiend.

Donderdag weer school natuurlijk.. En 's middags weer practice. Daarna niet echt meer iets gedaan geloof ik, maar ik weet het niet zeker. Vrijag had ik vrij, vanwege studiedag!! Die hebben ze hier zo ongeveer elke maand..:D Daarom naar Rachel gegaan en samen met twee van haar vrienden een puzzeltocht door Dover gedaan. Een van haar vrienden was Grieks, dus hij was helemaal blij dat hij niet meer de enige Europeaan was,:P maar hij vindt Amerika niet leuk. Ik wel!! Na onze geweldige puzzeltocht:P hebben Domino's pizza besteld. Daarna hebben we bij Rachel thuis verstoppertje gespeeld. Dat was echt belachelijk, maar het was wel grappig. Die dag vroeg echt iedereen of ik naar de footballgame ging. Eerst Rachel, daarna Alana en daarna vroeg Joan nog of ik met Lily en haar vrienden naar de footballgame van Polytech ging, maar ik had geen zin, dus ik ben niet gegaan. In plaats daarvan heb ik 's avonds met Amy, Mya, Vinny, Kevin, Molly en Joan, Quiddler gespeeld. Ik word er al beter in.

Die zaterdag had ik eerst practice, maar Amy en Jeff gingen met Mya en Vinny naar Pennsylvania voor de 25-jarige reünie van Jeff. Daarom ging ik daarna met Joan mee naar Reston, Virginia. Ze ging haar dochter, Nora, daar bezoeken. Iedereen had me echt gewaarschuwd, want als Molly, Joan en Nora samen zijn, hebben ze blijkbaar altijd echt enorme ruzie, maar die dag toch niet. Op de heenweg zijn we eerst gestopt bij Wawa en toen heb ik chocoladepretzels gekocht. Die zijn echt lekker. Toen we daar waren zijn we naar het centrum gegaan, want daar was Oktoberfest. Dat betekende vooral dat je Duitse muziek hoorde en dat iedereen bier en wijn dronk.:P We hebben daar rondgelopen en geluncht. Ik heb daar me eerste kaviaar gehad! Het was echt lekker. Daarna besloten we om naar Washington D.C. te gaan, zodat ik dat ook kon zien. Eerst konden we het om een of andere reden niet vinden,:P maar uiteindelijk hebben we het toch gevonden. We hadden bijna geen kleingeld, dus we hadden voor 38 minuten, geld in de parkeermeter gegooid. We dachten dat we dat wel zouden redden. Toen zijn we naar het Washington Monument gelopen. Dat is die grote witte paal. Dat was best leuk. Een paar vage foto's gemaakt en daarna verder gelopen naar het Lincoln Memorial. Toen waren we al zo'n half uur bezig, dus toen besloot Dan, een vriend van Molly, dat hij echt weer terug naar z'n auto moest want hij wou geen boete. Wij zijn verder gelopen, maar het was echt heel ver. Toen we er uiteindelijk waren hebben we een paar foto's gemaakt. Het memorial is echt een megabeeld van Lincoln. Daarna zijn we weer teruggelopen. Bij het Washington Monument hebben we Dan weer ontmoet, want we waren er inmiddels al zo'n anderhalf uur, maar hij had zijn auto nog steeds niet gevonden.:P Toen terug naar de auto's gegaan en geen eens boetes gehad.
Ik heb daar foto's gemaakt, maar ik heb ze nog niet, want ze zijn met Joan's mobiel gemaakt. Ik wist niet dat we naar D.C. gingen, dus ik had me fototoestel niet bij me. M'n 1 uur en 38 minuten in Washington waren wel echt heel leuk!!
Daarna vroeg Molly of ik meeging naar Frightland, attractiepark met allemaal spookhuizen, maar ik ben om een of andere reden toch maar niet mee gegaan. Daar was Amy wel blij mee, want ze wou liever niet dat ik 's avonds met Molly meeging, want ze kan echt gek zijn en 's avonds vertrouwd Amy haar niet helemaal.:P Ze is wel echt heel aardig tegen mij. Uiteindelijk bleek Frightland ook dicht te zijn, dus waren ze er voor niks heen gereden.:P

Zondag heb ik uitgeslapen, tot 7.20, maar toch, en de rest van de dag heb ik niet echt iets gedaan volgens mij. We zijn naar Sam's club (groothandel) geweest, we hebben daar pizza gegeten en zijn toen weer terug naar huis gegaan. Toen met Tessa gepraat op de webcam. Op een gegeven moment was de halve buurt ineens bij ons thuis. Ik had de helft van die kinderen nog nooit gezien.:P Tessa heeft toen Molly ook even ontmoet. Daarna ben ik even met Molly mee naar huis gegaan, want ze wou ons de jurken laten zien die ze gekocht had voor haar werk. Om 5 uur had ik weer practice en 's avonds heb ik niks meer gedaan volgens mij.

Ik heb ergens vorige week ook nog een beetje buiten rondgelopen met mensen uit de hele buurt. We hebben toen een beetje gebasketbald op de oprit van Joan. Amy en Jeff zouden naar meubels gaan kijken, maar Amy vond het te gezellig, dus heeft ze binnen warme chocolademelk gemaakt en koekjes. Daarna hebben we dat binnen gegeten en gedronken. De koekjes waren echt heel lekker. Het was heel gezellig.

Maandag helaas weer gewoon naar school. Het was Columbusdag en niemand snapte waarom we naar school moesten, maar helaas. We hadden een assembly in de gym. Dan komt iedereen naar de gymzaal en dan gaan ze iets vertellen. Daardoor was het hele rooster heel vreemd. Het assembly was echt saai. Ze gingen iets vertellen, waarmee je geld kon winnen, maar het was niet zo boeiend. Na school had varsity een wedstrijd, maar wij moesten ook mee. Daar gewoon naar gekeken. Was alleen een beetje moeilijk, omdat het andere team hetzelfde tenue had. Het enige verschil was dat wij ons uit-tenue aanhadden, dua waren wij blauw-wit en zij wit-blauw. Maar ja. We hebben verloren.Na de wedstrijd bij McDonald's gestopt voor eten. Heb nog nooit zoveel gegeten daar. Echt erg.:P

Dinsdag weer naar school geweest. Weer niet zo boeiend. Na school had ik practice. Rest van de dag volgens mij niks gedaan.

Woensdag weer naar school geweest. Het was echt de saaiste dag ooit. We hadden namelijk weer een assembly, maar dit keer was het alleen maar om de seniors bezig te houden, terwijl de rest van de school PSAT's had. Dat zijn tests die ze moeten doen voor college. Het duurde 3 uur en het eerste anderhalf uur hebben ze een beetje over drugs en drank en medicijnen gepraat. Niks wat we nog niet wisten. Verder een beetje over gangs in Dover gepraat, want die hebben we hier ook. Na school hadden we een wedstrijd. Ik heb toen me eerste Amerikaanse goal gescoord!! Het was ook me eerste goal buiten, ooit,:P maar daar gaan we het maar niet over hebben. Verder hebben we de wedstrijd gewonnen met 3-1. Varsity heeft met 4-0 verloren.

Donderdag weer naar school geweest. Het was weer saai en na school weer practice gehad. Dat was echt vreselijk, want het regende enorm hard en het was ijskoud en niemand had erop gerekend, dus heel veel mensen hadden alleen maar een korte broek en een shirt. Ik ook, maar ik heb iemands trui geleend. Ik was echt doorweekt en we waren partijtje aan het spelen en wanneer we er niet in stonden, stonden we echt met ze zessen onder 1 mini-paraplu. Het was ijskoud en nat en vreselijk. 's Avonds lekker burrito's en taco's gegeten en verder niets meer gedaan.

Vrijdag weer naar school geweest, maar was weer niet zo boeiend. Daarna een keer geen practice. Toen ben ik met Amy, Vinny op gaan halen van daycare en daarna naar Mya's school gereden. Daar, Mya en twee vriendinnen van haar opgehaald. Ik heb nog nooit zoveel gegil gehoord in een auto.:P Toen ballonnen gekocht bij de feestwinkel en naar huis gegaan. Daar de spullen gepakt voor Mya's verjaardagsfeest en toen weggegaan. Voor haar verjaardag gingen we naar de nagelsalon en bij alle kinderen werden hun nagels en teennagels gelakt. Ik heb weer een pedicure gehad.:D Was echt heel vermoeiend, ik ben hier altijd moe, maar het was wel leuk.

Vanochtend heb ik echt het vreselijkste ooit moeten doen. Ik had practice, maar de mensen die in band zitten, bijna het hele team, had tijdens practice een parade waar ze heen moesten. Daarom werd practice verschoven en Kimbro besloot om het te verschuiven naar 6 uur 's ochtends. Ik ben dus serieus echt om 5 uur opgestaan, omdat ik daar om 5.45 uur moest zijn. Het was nog helemaal donker en ijskoud en mijn team zei ook echt: het is niet heel vroeg, het is gewoon heel laat. We hebben van te voren nog even tijd gehad om te slapen en nu moeten we midden in de nacht trainen. Het was echt belachelijk. Heel veel ouders van mensen die in band zaten, lieten hun kinderen ook niet komen. Die zeiden dat hun kind alleen naar de parade ging, omdat dit nogal belachelijk was. Kimbro vond die ouders slecht en begreep ze niet. Sport is erg interessant hier.

Zometeen ga ik ergens lunchen en daarna ga ik met Amy en haar moeder voor een Homecoming dress shoppen.

Ik heb niet echt nieuwe foto's maar zodra ik foto's heb zal ik ze erop zetten.

Me verjaardag wordt best wel saai woensdag. Ik ken nog steeds niet echt veel mensen goed, maar ja. Ik heb er wel zin in!!

Fijne herfstvakantie voor iedereen die, die nu heeft. Ik heb voorlopig geen vakantie..

Xx Lonneke

  • 16 Oktober 2010 - 14:59

    Tessa:

    Ik weet niets om te reageren. toch wel^^

  • 16 Oktober 2010 - 15:35

    Mama:

    Pff wat een verhalen weer allemaal. Je beleeft ontzettend veel en ik snap dat je best moe bent. Nog eventjes en hockey is afgelopen, dan heb je weer een beetje rust!
    Maak het toch maar gezellig met je verjaardag en nodig wel wat vrienden uit. Maar ga vooral met je gezin uit eten!!! Doen wij het ook! Ik hoop dat je een gezellig weekend heb, tot het volgende verslag.

    Liefs en kusjes mama.

  • 16 Oktober 2010 - 15:43

    Bert En Anneke:

    Hoi meiske,
    Lekker he die WaWa?? Je kunt er gewoon bijna alles kopen wat je wil eten en drinken. Enne gefeliciteerd met je eerste veldgoal! Verder weet ik zeker dat er ook in de States mensen zijn die aan je verjaardag denken.
    Kusjes van je oom en tante

  • 16 Oktober 2010 - 16:03

    Marloes:

    "Zondag heb ik uitgeslapen, tot 7.20,"

    omg hoe kan je dat zeggen, omg het is gewoon echt erg.
    Je principes worden bamn! overboord gegooid in amerika. it's no good my friend.

    Naja, je conditie gaat er wel op vooruit (hoop ik), (de mijne niet vind ik niet zo erg), en je foto's waren leuk :D Haha en practice om 6 uur, you don't beat me ;), want toen ik in hongarije zat moest ik om 4.30u opstaan. Maarja, daar was het om 5 uur al licht dus dat was niet zo'n probleem. Ze zijn wel gaar in Amerika hoor, ze weten niet wat veggies betekent en ze doen wel aan om-6am-sporten-is-normaal. euh. nee.
    Anyway, veel plezeier in de wawa, leef je uit, ik moet nou gaan avondeten. (guess what: groente! heb je dat al gegeten sinds je in amerika bent:D?) En euh chil: vanavond ga ik uit, en logeren bij een vriendin (dus zonder eindtijd hihi), ik zal iig 1 x op je prroosten, en het wordt leuk ^.^ en dan vakantie ik moe keiveel doen voor school een referaat maken over de koerden :| (wtf?) en keiveel pw'en leren enzo en PWS maken. Maaaar ik heb al 3 dagen logeren, 2 dagen statten en 2 dagen afspreken gepland staan. Dat zijn 7 dagen. Oeps.
    Maar het lukt wel. Ik ga wel gewoon niet slapen ofzo. Leve de koffie. Nou ik ga naar mn spinazie toe rennen, xoxoooo, & have fun met je chocolate chip cookies( o wee als je die niet eet ) ;)

  • 16 Oktober 2010 - 16:27

    Papa:

    Een heel leuk verslag, s6 met je spaanse presentatie. Verder een hele gezellige verjaardag toegewenst. Niet te veel eten en veel plezier. Denk bij de hockeytraining maar aan een ding gelukkig dat ze er niet veel verstand van hebben want anders gaan ze het spelletje nogeens leren.

  • 16 Oktober 2010 - 16:30

    Hannah:

    Hee Lonnie,
    Klinkt leuk allemaal :D Maare is de Wawa niet gewoon een grote supermarkt? :P Enneee wow, jij staat echt vroeg op steeeds! Veeeeel plezieer :)
    xxxxx

  • 17 Oktober 2010 - 10:27

    O&O:

    Hallo Lonneke!
    Fantastisch, wat een geweldige ervaringen! Amerika heeft voor jou straks geen geheimen mer!
    Maar nu ben je kennelijk in het land van melk en honing!
    Volgens ons ben je tonnetje rond als je terugkomt en kun je dan een boek schrijven!
    Sterkte met je "nacht-
    sporten"! Wat wordt het na het hockey?
    Alvast a.s. woensdag toch wel een fijne dag toegewenst! Hoeveel vriendinnen heb je nu?
    Lfs,O&O

  • 17 Oktober 2010 - 13:37

    Bettie Brouwer:

    Hahaha dat verhaal over het spijbelen!! kan me wel voorstellen dat het toch niet zo goed voelde.
    Zo'n wawa zou hier ook moeten zijn, lijkt mij wel wat. Toch jammer dat de school niet zo boeiend is maar je leert toch heel veel over het leven zelf daar. Wij zijn van plan om woensdag een panne(n)koek te gaan eten in het bos hier. (restaurant Carolinehoeve)Als ik daar dan zit, zal ik een toast op je uitbrengen!!!!Have more fun! Ik kijk uit naar de foto's. Hartelijke groetjes van ons allemaal. Greetzzz from Dieren.

  • 26 Oktober 2010 - 16:11

    Jaap En Annemieke :

    Hoi Lonneke,
    Wat een toeval dat ik je blog tegen kwam.
    He, wat leuk in de US! Eindelijk. Veel plezier daar en geniet van de "rare" Amerikanen. Het is een land waar veel kan!
    Groetjes vanuit een heet Zuid Afrika.

    Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dover

Lonneke

De wereld rond, beetje bij beetje!

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 49585

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 Januari 2016

Stage Vietnam

11 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Cambodja 2014

09 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Au Pair Spanje

12 Augustus 2010 - 29 Juni 2011

Highschool jaar Amerika

Landen bezocht: